Míg az elmúlt pár évben a fiatal pilóták tesztjét vagy az idény lezárulta után, vagy a szezonzáró előtt, közösen tartották a csapatok, idén nem sikerült megegyezni a helyszínről és az időpontról, így év közben három külön alkalommal teszteltek az alakulatok.
Az év közbeni, több különálló teszt persze azt jelenti, hogy a Pirelli például nem adhatott kísérleti gumikat a csapatoknak, az alakulatok pedig az ifjoncok tesztelése ürügyén valójában fejlesztési munkát végeztek.
A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh nem is tagadja, hogy így volt, az eddigi szimulátoros munka után Kevin Magnussen ugyan kapott két fél napot, hogy élesben, a pályán is ismerkedjen az F1-essel, de ezen kívül a már tapasztalt Oliver Turvey és a veteránnak számító Gary Paffett rótta a köröket.
“Igen, műszaki teszteket végzünk. Elég tapasztalt ifjoncaink vannak, az egyikük 31 éves, de sajnos ilyen a Forma-1. Egy hozzánk hasonló csapat széleskörű fejlesztésre használja a tesztet, jócskán felszerelt autóval végeztünk aerodinamikai próbákat és teszteltünk különböző konfigurációkat” – mondta a McLaren-főnök. “Eléggé csalódott lennék, ha ezek után nem tudnák olyasmit vinni Texasba (a jövő heti Amerikai Nagydíjra) amitől gyorsulunk.” 
Whitmarsh hozzátette, hogy bár a csapat már nincs versenyben a bajnoki címekért, az utolsó két nagydíjon győzelmekkel szeretnének kicsit szépíteni a nem túl kedvező képet mutató 2012-n.
“Gyors volt autónk, de mindig lehet még gyorsabb, ilyen ez a játék. Hozni kell a pontokat, amire az autó képes, de nekünk ez nem mindig sikerült, ami egy kicsit kiábrándító. Vannak idények, amikor minden simán megy és van, amikor egy kicsit nehezebb a dolog. De ez az év még nem ért véget. Van még két futam, szeretnénk azokat megnyerni, mielőtt a jövő évről kezdenénk beszélni.”
A McLaren egyértelműen a legerősebb csomaggal kezdte az évet, de a korai futamok kettős győzelmek helyett csak egy Button-sikert és néhány dobogót hoztak, kora nyáron küszködött a csapat – csak Hamilton kanadai győzelme volt kivétel -, és bár győztek a magyar, a belga és az olasz futamon, azóta műszaki hibák miatt úszott el sok-sok pont.