F1: Nem a dupla DRS-től szárnyal a Red Bull 2 Már a Szingapúri Nagydíjon bevetette saját dupla DRS-ét a Red Bull, az eszközt természetesen a Japán Nagydíjon is használta a csapat. Egy elemzés szerint leginkább a Mercedeséhez hasonlítható a Red Bull megoldása, amely bemutatkozása óta két futamgyőzelmet hozott Sebastian Vettelnek.

Szuzukában egyenesen utolérhetetlen volt a német, és nagy valószínűséggel Mark Webber is dobogós helyet hozott volna, ha a rajt után nem üti ki a versenyből Romain Grosjean. Christian Horner csapatfőnök szerint nemcsak a dupla DRS-nek köszönhető a Red Bull javulása, több tényező együttes hatásáról van szó.

“Ahogy általában lenni szokott, most sem arról van szó, hogy egy bizonyos dolog játssza a főszerepet” – magyarázta Horner. “Nagyon nehéz lenne azt mondani, hogy az autó szuzukai teljesítménye a hátsó szárnynak köszönhető. Sokkal inkább arról van szó, hogy minden területen fejlődtünk és ez kijön a részletekben is.”

“Japánban miénk volt például a leggyorsabb bokszkiállás, szóval tévedés lenne azt mondani, hogy az egyenesekben nyert extra sebességnek köszönhető csak a fordulat. Szuzukában kevés és sok üzemanyaggal, mindkét gumikeverékkel jól működött az autó, a pálya karakterisztikája egyszerűen kedvez nekünk.”

Horner szerint itt nem ért véget a munka, öt futam van hátra, vagyis most jön a neheze. “Idén már láthattuk, milyen hullámzóak a teljesítmények. Ebből a versenyből nem jósolhatunk, továbbra is keményen kell dolgoznunk. Most úgy tűnik, hogy a bajnokság Sebastian és Fernando között dől el, de a többiekre is figyelnünk kell. Akárki nyújtja a legjobb teljesítményt a következő öt futamon, az valószínűleg a végén is örülhet.”