A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-ben illetékes legmagasabb szerve, a Motorsport Világtanács ma ülésezik Párizsban. A Forma-1-es csapatok jó néhány területen várják a tisztázást.

Az egyik kulcskérdés a költségcsökkentési program/költségplafon hivatalos szabályokba foglalása, amelyet a csapatok többsége szeretne. A brit Autosporthoz kiszivárgott, a McLaren, a Mercedes, a Force India, a Sauber, a Caterham, a Marussia és a HRT által jegyzett levélben hangsúlyosan arra kérik az FIA-t, hogy a nyáron tíz csapat által támogatott kezdeményezést vegyék be a 2013-tól érvényes rendelkezésekbe.

Az említett alakulatok aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy az FIA állítólag feloszlatná a csapatok  szakembereiből álló F1-es Sport Munkacsoportot, a szabályokat előkészítő Forma-1-es bizottságban pedig az összes helyett csak hat csapatnak adna helyet. A levélben a jelenlegi állapot fenntartását kérik.

Szintén neuralgikus pont a felügyelőszervezet bevételeit növelni kívánó lépés, amelynek keretében a konstruktőrök nevezési díja drasztikusan megemelkedne. Az alapdíj 500 ezer dollárra, amelyhez minden előző évben szerzett pont után további 5000 dollár – a konstruktőri bajnoknál 6000 – dollár adódna. A Red Bullnak több mint tízszer annyit, 400 ezer dollár helyett 4,4 milliót kellene fizetnie az indulásért.

Kérdéses maga a nevezési határidő is, hiszen az FIA – a 2013-tól érvényes új Concorde Agreement befejezetlen tárgyalásai miatt – nyáron szeptember 30-ára halasztotta azt, de a most a Világtanács elé kerülő tervezetben az áll, hogy a megelőző évben június 30. és július 15. között kel leadni a nevezést, ez pedig már rég elmúlt.

A Motorsport Világtanács elé kerülő tervezetben szerepel a “kacsacsőrök” eltakarására a csapatok által előterjesztett szabálytervezet, ahogy az is, hogy 2012-vel ellentétben jövőre megint nem lesz idény közbeni teszt, hiszen az idei mugellói kiruccanást haszontalannak, kudarcnak ítélték a résztvevők.

A testület valószínűleg megtárgyalja majd a múlt héten kiszivárgott, Bernie Ecclestone által összeállított versenynaptár-tervezetet is, azonban hivatalos, végleges változatra csak decemberben lehet számítani.