Az előrejelzések esőt ígértek a Német Nagydíj első szabadedzésére, és ez be is jött, de a lehető legrosszabb módon, ugyanis a hockenheimi pálya felett a délelőtti másfél órás gyakorlás alatt többször eleredt majd újra elállt, a körülmények pillanatról pillanatra változtak.

A teljes esőgumin kívül minden keverék – a lágy, a közepes, a Pirelli kísérleti kemény keveréke és az átmeneti esőgumi is – megfordult az aszfaltcsíkon, a csapatok nem tudtak igazán eredményes programot végigvinni.

Pedig bőven volt munka, sokan hoztak új fejlesztéseket, a McLaren nagy csomaggal érkezett, a Red Bullon is akadt új elem, a Lotus pedig például egy érdekes dupla DRS-sel kísérletezett.

A kiszámíthatatlan pályaviszonyok miatt gyakorlatilag mindenki megcsúszott, elhagyta a pályát itt-ott, de komolyabb incidensből csak egy volt: három perccel a vége előtt a Williams ígéretes tartalékosa, Valtteri Bottas állt bele a gumifalba a 12-es kanyarban. A finn pilótának nem esett baja és az autó hátsó része sem károsodott túlságosan.

A körülmények miatt a köridők a szokásosnál is kevesebbet jelentenek, azonban a McLaren számára valamelyest biztató lehet, hogy Jenson Button és Lewis Hamilton zárt az első két helyen – igaz, Button a gyors körét még a pálya legszárazabb állapotában futotta.

Mögöttük aztán a Ferrarik, a Mercedesek és egy-egy Force India, Sauber, Williams és Lotus fért be a top10-be, a Red Bull egyelőre nem mutatott sokat, Vettel a 12., Mark webber csak a 20. idővel zárt.

Német Nagydíj, 1. szabadedzés, Hockenheim, 2012.07.20.