A Ferrari talán eddigi legversenyképesebb formáját mutatta Montrealban, de a futam nem hozott akkora eredményt, mint amekkorát a potenciál lehetővé tett volna.

Fernando Alonso a verseny nagy részében elöl, a győzelemre esélyesen haladt, egy körig vezetett is, de az utolsó etapon kockáztatott, megpróbált egy kiállást megspórolva a riválisok előtt maradni, de az utolsó körökre teljesen elkoptak a gumijai, sorra előzték meg, csak az 5. lett. A spanyol azzal védte meg a szereplést, hogy most először nemcsak a “zavarosban halásztak”, hanem a győzelemre hajtottak, így sikerült.

“Egy szót se halljak stratégiai hibákról! Egyszerűen a gumikopáson múlott. Két körrel Grosjean előtt cseréltem, ő pedig a második lett. Az ő autóján 55 kört bírtak a gumik, az enyémen csak 45-öt, ennyi a történet” – mondta.

“Megpróbáltuk megnyerni a futamot, de az egykiállásos stratégia nem jött be. Amikor Hamilton kiment a második cseréjéra, mi másik stratégia mellett döntöttünk. Utólag könnyű azt mondani, hogy nekünk is úgy kellett volna tenni, mint neki, de akkor tulajdonképpen semmivel sem próbálkoztunk volna és még Vettelhez képest is veszítettünk volna egy helyet.”

“Emellett azt se feledjük, hogy amúgy is épp ezzel a stratégiával sikerült Vettel elé kerülni az első kiállásoknál. Az autónk tulajdonképpen végig versenyképes volt. Nem a leggyorsabb, mert az a McLaren volt, de így is egyértelműen előrébb léptünk a teljesítmény terén. Most a gumikopás terén kell fejlesztenünk” – szögezte le Alonso.

A futam eleje Felipe Massának is jól ment, a brazil a hatodik helyről rajtolva gyorsan előrébb lépett, de a nagy bizonyítási vágyban túlhajtotta az autót és a 3. kör elején megpördült, a 12. helyre esett vissza. Massa aztán szintén megpróbálkozott az egy kiállással, de Alonsóval ellentétben nem vitte végig, valószínűleg ennek köszönheti a végül megcsípett 10. helyet.

“Haragszom magamra a hibáért! Leszakadtam az élmezőnyről és a gumijaim is vibrálni kezdtek, ezért korán kellett cserélnem. Utána próbáltam a lehető legtovább húzni az etapot, megpróbálni az egy kiállást, de sajnos a vége felé mégis ki kellett mennem újra, mert már majdnem a vászonig koptak a gumik.”

“Talán ha korábban mentem volna ki, Kobajasi elé kerülök, de ez már nem sokat számított volna. Csalódott vagyok, mert most versenyképesek voltunk, ott vagyunk a riválisokkal egy szinten, küzdhetünk velük. A 10. hely egyértelműen nem tükrözi a potenciálunkat. Nagyon fontos, hogy ebbe az irányba menjünk tovább a munkával, hiszen ezen a hétvégén végig az élmezőnyben voltunk, ez pedig bizakodásra ad okot az idény további részére is” – összegezte Massa.