A Ferrari a tengerentúli versenyek utánra erőltetett tempójú fejlesztést, felzárkózást ígért, és úgy tűnik, a maranellói csapat képes is megvalósítani ezt. A Spanyol és a Monacói Nagydíjon is versenyképes volt a vörös autó, az utóbbi futamon pedig már az addig szenvedő Felipe Massa számára is kezelhető lett az F2012-es.

A csapat a Kanadai Nagydíjra újabb jelentős fejlesztéssel, az idény elején még nem jól működő kipufogó-konfiguráció újragondolásával érkezett. A szabadedzések azt mutatják, hogy ez egy újabb lépés a jó irányba, hiszen a második edzésen Fernando Alonso és Felipe Massa a 2-3. helyen zárt Lewis Hamilton mögött.

“Két különböző kipufogó-konfigurációt hoztunk: az egyik az, amelyet az elmúlt két futamon használtunk, a másik pedig a még az autó téli bemutatkozásakor alkalmazott megoldás újraértelmezése. A ma látottak alapján az utóbb pozitív hatással van a teljesítményre, bár nyilván még alaposan ki kell elemezni az adatokat, hogy a jó döntést hozzuk meg a versenyre” – mondta a technikai igazgató, Pat Fry.

“Azt hiszem, elégedettek lehetünk, mert az ide hozott fejlesztéseink működtek. A terv az, hogy maradnak is az autón. Az autó kiegyensúlyozottnak tűnik, és stabil, kiszámítható teljesítményt nyújt. Összefoglalva: ez volt az eddigi legjobb péntekünk 2012-ben. Bízzunk benne, hogy így folytatjuk szombaton és vasárnap is!”- utalt arra Massa, hogy a frissített autóval lépnek pályára az időmérőn és a versenyen is.

Alonso a Kanadai Nagydíj előtt arról beszélt, hogy ez a hétvége kulcsfontosságú lesz az autó általános versenyképességének tekintetében, ha itt jól mennek, valóban a felzárkózás útján járnak. Talán épp a nagy tét miatt a spanyol nem is akart elkiabálni semmit a pénteki nap után:

“Elégedett vagyok a dolgok alakulásával. Délelőtt főképp a frissítések kiértékelésére koncentráltunk, és az első benyomások jók is, de korai lenne nagy következtetéseket levonni, a pénteki időket sosem szabad szentírásnak venni!”