A montreali aszfaltcsíkot eddig hagyományosan a gumizabáló pályák közé soroltuk, tavaly a durva felületű aszfalt és a forróság miatt 59 kerékcserét láthattunk a Kanadai Nagydíjon. Idén azonban nem lesz csúcsforgalom a bokszutcában, vagy legalábbis nem lesz annyi kerékcsere, mint Sanghajban, Isztambulban volt ? véli Sébastien Buemi.

“Korábban azt láthattuk, hogy az olyan pályák, mint Melbourne, Monaco, vagy Montreal nagyon igénybe vették a versenygumikat. Idén azonban másként lesz, mert a kanadai pályán – ahogy Monte-Carlóban is – alig vannak tempós kanyarok, így nem kopnak annyira az abroncsok” – jósolja a Toro Rosso versenyzője.

“Melbourne-ben és Montrealban több hosszú egyenes is található, de ott csak kigyorsítani és fékezni kell, ez nem nagyon veszi igénybe a gumikat. Emiatt várhatóan a szuperlágy gumikkal sem lesz probléma (a Pirelli Monaco után másodszor veti be a piros jelölésű abroncsokat idén – a szerk.). Úgy számolunk, hogy a Sauberek kétszer, a többiek általában háromszor fognak kiállni friss gumikért. Talán néhány csapat négy kiállást is megkockáztat, de annál többet nem” – véli Buemi.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Montrealban fog először két előzési zónát kijelölni, ahol a pilóták használhatják a mozgatható hátsó szárnyat az előzéshez. “Sok előzésre számítok Kanadában, a DRS-sel ez néha már túlzottan is egyszerű. Törökországban olyanokat előztem meg a segítségével az egyenesben, mint Michael Schumacher. Több mint 50 km/óra volt a sebességkülönbség – ez egyszerűen túl sok, nincs értelme az ellenállásnak. Kíváncsi vagyok, mit tudunk majd kihozni a két előzési zónából.”

A két DRS-zóna természetesen megnöveli az előzések esélyét, egyúttal eltérő versenystratégiákra ad lehetőséget. “Alapesetben a hátul autózók nem állnak ki sokszor a depóba, mert utána a pályán kellene visszaszerezni az elvesztett pozíciókat. Most viszont, hogy az előzés sokkal egyszerűbb, ki lehet próbálni különböző dolgokat, mert tudjuk, hogy az egyenesekben előzni is lehet” – mondja Buemi.

A svájci pilóta azt is elárulta, hogy Montrealba a csapatok különleges, csak ott használatos első szárnyakkal érkeznek. “Ezen a pályán sokkal kevesebb leszorítóerő szükséges, mint Monte-Carlóban, és sokkal gyorsabban megyünk az egyenesekben. Az új első szárny lehetővé teszi, hogy 330-340 km/órás sebességet érjünk el a hátsó egyenesben, ha a hátsó szárnyat is laposra állítjuk.”