Michelisz Norbert az első futamon második lett Alain Menu (Chevrolet) mögött; a másodikon viszont belekeveredett egy csúnya balesetbe az első kanyarban, amikor a pole pozícióból rajtoló Bennani korai fékezése miatt elkerülő manőverre kényszerült, és ütközött a dán Poulsen BMW-jével.


Az első körben hatalmas zápor zúdult a Hungaroringe, emiatt a versenyigazgató piros zászlóval megállította a futamot. A Zengő Dension Team szerelői hatalmas bravúrral helyrepofozták Norbi BMW-jének sérült hűtőjét és első futóművét, így a megismételt rajtnál a magyar fiú is ott állhatott a rajtrácson. De a bátor gumiválasztás ellenére (Norbi slickgumikon próbált visszakapaszkodni az eső után felszáradó pályán) a 15. helynél jobbra nem futotta.

Becslések szerint 70 ezren látogattak ki vasárnap Mogyoródra, hogy szem- és fültanúi legyenek az első magyarországi túraautó-világbajnoki futamoknak. Michelisz Norbert mindkét futamnak a hatodik rajthelyről vágott neki, az első (gördülőrajtos) futamon szenzációsan helyezkedett a zöld zászló után, ennek köszönhetően a harmadik kanyarba már másodikként fordulhatott be.

Az élről rajtoló Alain Menu vezetett, de Norbi nem érte be ennyivel: pályaismeretét kihasználva egyre közelebb került a gyári Chevrolet Cruze-hoz, a negyedik kör végén már csak 0,335 másodperc választotta el őket egymástól. Az ötödik fordulóban azonban Michelisz hibázott egyet, és a különbség 1,5 szekundumra nőtt. A 12 körös verseny második fele azzal telt, hogy a magyar pilóta egyre lejjebb faragta a hátrányát, de a kockás zászló meglengetésekor Menunek még mindig maradt 1,047 másodperc előnye, ezzel nyert.


“Abban reménykedtem, hogy a Chevrolet a verseny második felében sokkal gyorsabban használja majd el a gumijait, mint az én kocsim, de ez sajnos nem így lett. Ennek ellenére nem lehetünk csalódottak, a dobogó volt az álmom, és ez sikerült!” – nyilatkozta a Zengő Dension Team magyarja.

A második futam előtt vészjósló, fekete fellegek gyülekeztek Mogyoród felett, és mintha egy dráma elevenedne meg, a rajt pillanatában le is szakadt az ég. Sajnos Michelisz autója néhány pillanattal ezután már nem volt 100 százalékos. Az első kanyarban ugyanis Mehdi Bennani szokatlanul korán fékezett, emiatt Norbi elkerülő manőverbe kezdett, két kerékkel a fűről visszatérve igyekezett befordulni az első kanyarba – sikertelenül.

Michelisz oldalról nekiment a vezető Kristian Poulsen BMW-jének, megsérült a hűtőradiátor és az első futómű, ezért a kör végén egyenesen a bokszba hajtott. Szerencséjére a felhőszakadás miatt piros zászlóval leintették a versenyt, amely csak 25 perc szünet után folytatódott.


A Zengő-csapat szerelői csodával határos módon ismét működőképes állapotba hozták a BMW 320 TC-t, és Michelisz bátor húzással száraz gumikon eredt a mezőny után az esőtől nedves, csúszós aszfalton. Több baleset is történt, ennek ellenére a magyar fiú nem tudott érdemben előrelépni (maradt a 15. helyen), ám leggyorsabb köre miatt a lelkes közönség állva, vastapssal hálálta meg Norbi küzdeni tudását.

A második futamot a Chevrolet vb-címvédője, Yvan Muller nyerte, megelőzve a hátulról remekül feltörő Rob Huffot (Chevrolet) és Gabriele Tarquinit (SEAT).

“Miután egyedül én voltam kint szárazgumin, a leggyorsabb kört megfutni az elvárható minimum volt. Az autó nem volt száz százalékos, a kormány végig ferdén állt. Tudtam, hogy az első három-négy kört kell túlélnem, ami sikerült, de aztán az első kanyarban sajnos keresztbe fordultam – valószínűleg túlmelegedtek a gumik, elég gyorsan melegedett a pálya. Ezután mindent beleadtam, nem volt rajtam nyomás. Nagyon sokat jelentett, hogy ilyen sokan jöttek ki szurkolni nekem, örülök, hogy valamit vissza tudtam adni a rajongóknak!” – mondta a második futam után Michelisz.

A világbajnoki pontversenyben Huff vezet 150 ponttal, megelőzve a 119 pontos Mullert és a 104 pontos Menut. Michelisz a bajnokság hetedik helyén áll, 46 ponttal, ami különösen elismerésre méltó, ha tudjuk, hogy a csapat kihagyta a szezonnyitó versenyhétvégét Brazíliában.