A második rajkockából indult Mark Webber ellentmondást nem tűrő versenyzéssel nyerte meg a Brit Nagydíjat, valóra váltotta reményét, ő lett az első pilóta, aki három futamgyőzelmet szerzett a 2010-es idényben. Mögötte a helyi hős, Lewis Hamilton ért be, a harmadik a mercedeses Nico Rosberg lett, aki épp harmadszorra állt dobogóra idén.

A rajtnál a versenyzők ezúttal nem nagyon kímélték egymást, Sebastian Vettel egy kicsit lassabban reagált, majd ráhúzott az ellépő Webberre, az ausztrál viszont nem engedett, így a német a pályán kívül találta magát az első kanyarban, defektet kapott, ki is esett az élmezőnyből, a második körét kemény gumikkal már a 24. helyen kezdte.

Alonso nem indult valami jól, Robert Kubica és Nico Rosberg is elhúzott mellette, a spanyol egy kicsit csapattársával, Felipe Massával kakaskodott, aki Vettelhez hasonlóan jobb hátsó defekttel zárta az első kört. Jól lépett előre Jenson Button, aki a 14. helyről a 8.-ig jutott, Kamui Kobayashi pedig ment vele.

Webber óriási tempóval húzott el már a futam első köreiben, egyedül Hamilton tudta vele tartani a lépést.

A kerékcseréket Michael Schumacher kezdte meg a 11. kör végén, egy körrel később Alonso, Barrichello és Kamui Kobayashi is követte, aki a visszatérésénél a hétszer bajnok elé ért vissza, a japán pozíciót nyert. A mercedeses Nico Rosberg is javított, átvette a harmadik helyet ,miután két gyors körrel tovább maradt kinn az korábban előtte álló Kubicánál. A lengyelt Alonso is megelőzte, ő valódi, de véleményes csatában.

A renault-s a 19. körben műszaki hibával szállt ki végül, de ez nem mentette Alonsót, aki tíz körrel később kanyarlevágás miatt bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, azonban mielőtt letölthette volna, beküldték a biztonsági autót, mert Pedro de la Rosa hátsó szárnyának darabjai veszélyt jelentettek a célegyenesben.


A futam a 31. körben indult újra, a mezőny összesűrűsödött, de a pontszerző helyeken nem történt pozícióváltás azon kívül, hogy Alonso kiment az áthajtás letöltésére és az utolsó helyre ért vissza valamint hogy Adrian Sutil megelőzte Schumachert. Érdemes megjegyezni, hogy Button a jó ütemű gumitaktikának és a safety carnak köszönhetően ekkorra a 4. helyre kapaszkodott.

Vettel a 36. körben érte el a pontszerző helyeket, pár körön belül egymás után kapta el Vitalij Petrovot Nico Hülkenberget és Schumachert is, a Force Indiá-s Adrian Sutil mögött azonban elakadt – az utolsó körökre a hétszeres bajnok és Hülkenberg is visszakapaszkodott közvetlenül mögé, a Red Bull-os azonban egy erőszakos mozdulattal végül mégis elvette a 7. helyet honfitársától.

Massa érdekes epizódot élt át, amikor a 40. körben a bokszbejárat előtt pördült meg a gumikat tönkretéve, azonnal be is ment, a csapat azonban nem várt rá. A brazil a csere után megint a mezőny végére került. Alonso is járt kint két körrel a vége előtt, miután Liuzzival küzdve defektet kapott. A spanyol és a Ferrari Alonso friss gumival teljesített leggyorsabb körével vigasztalódhatott csak a verseny után.

F1: Webber győzelemmel válaszolt a Red Bullnak 3


“Nem rossz egy második számú versenyzőtől…” – kommentálta a csapatrádión futamgyőzelmét Webber, mögötte a pontszerző helyeken Hamilton, Rosberg, Button, mögöttük a számukra kimondottan sokat érő 5. és 6. helyen Barrichello és Kobayashi, a legvégéről felkapaszkodó Vettel, és a további három német, Sutil, Schumacher és Hülkenberg zárt.

A Brit Nagydíjon a McLaren az előzményekhez képest óriásit mentett, Hamilton és Button megőrizte a vezetését a bajnokságban, Webber a harmadik helyre zárkózott – 17 és 5 pontra a két angoltól -, hét ponttal megelőzve Vettelt.

A világbajnokság két hét múlva a Német Nagydíjjal folytatódik a Hockenheimringen.

Brit Nagydíj, Silverstone, 2010.07.11.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör
  • Legjobb kör: 1:30.874 Fernando Alonso