A kétezres évtized első felében verhetetlen Ferrari 2006 után indult bomlásnak, távozott Michael Schumacher, Ross Brawn, a főtervező Rory Byrne, majd 2007 végén Jean Todt is átült az anyacég igazgatói székébe, hogy nem sokkal később onnan is felálljon.
A maranellói alakulat vezetését a fiatal Stefano Domenicali vette át, a fontosabb pozíciókat pedig olaszokkal töltötték be az elmúlt években. Sokak szerint ebből, és főképp Domenicali erélytelenségéből fakad a csapat korábbi időszakhoz viszonyított hanyatlása, de a főnök nem törődik ezzel.
“Nem érdekel, mit gondolnak. Nem fogok változtatni az életfilozófiámon csak azért,mert egyeseknek nem tetszik a stílusom. Nem csak egyféle hozzáállással lehet sikerre vinni egy csapatot” – mondta a 45 éves szakember a brit Guardiannek.
Domenicali szerint az utóbbi évek megszorításai, költségcsökkentései miatt nehezebb eredményeket elérni a Forma-1-ben.
“Pár éve semmilyen korlátja nem volt a befektetésnek. Semmit sem korlátoztak. Két évvel ezelőtt, ha kellett valamiből egy darab, száz is jutott. Most kellene egy, de csak fél jut. A Forma-1 nagyon más ma, egészen más a kultúrája, de egy nagy csoport mentalitását nehéz megváltoztatni. Ez a legfőbb nehézség számunkra” – magyarázta a Ferrari bizonyítványát az olasz.