Az eddigi négy futamból kettőt a McLaren, egyet a Ferrari és egyet a Red Bull nyert. Az utóbbi csapat számára azonban nem lehet kielégítő a mérleg, ugyanis az egy helyett három győzelmük is lehetne, műszaki hibák nélkül magabiztosan vezethetnének ahelyett, hogy 36 pontos hátránnyal csak a harmadik helyen állnak. Az európai szakasz kezdete előtt Mark Webber meg van győződve róla, hogy még semmi sincs veszve.  

“Egyetlen hétvégén fordulhat a helyzet. A pontrendszer miatt nagyon-nagyon gyorsan változhat az állás. A tavalyi szezon középső szakasza nagyon jól sikerült számomra, ugyanezt szeretném ismételni most is, de más eredménnyel: ezúttal a végéig akarom vinni, mindig célba akarok érni” – utalt arra az ausztrál, hogy 2009-ben a nyár végén sorra bukta el a futamokat.

A hétvégi Spanyol Nagydíjjal megkezdődik az idény európai szakasza, az igazi fejlesztési verseny, de Webber úgy gondolja, hogy senki sem ugrik majd nagyot a többiekhez képest.

“Nem hiszem, hogy valamelyik csapat nagyon el tudna húzni. Továbbra is szoros mard, és a Mercedes GP is velünk küzd majd. A kérdés, hogy ki teljesít a legállandóbban. Bár szeretném, ha mi lennénk azok, de igazából egyik csapatnak sem lesz könnyű ellépni. A folyamatos eredményesség a kulcs. Tiszta vasárnapok kellenek” – magyarázta az Autosportnak a pilóta.

“Persze egy egész dossziét meg lehetne tölteni vele, hogy min kell javítanunk, de ugyanez igaz a Ferrarira is. Egyetlen csapat sem érezhette úgy az első négy futam után, hogy kihozta a maximumot a lehetőségekből. Mindenki hibázott, mi is. De igyekszünk a leghamarabb kiköszörülni a csorbát.”

Idén a végéig harcban akar maradni

Idén a végéig harcban akar maradni

Idén a végéig harcban akar maradni


Bár tagadhatatlan, hogy a bahreini körmenet után következő futamokat az időjárás dobta fel, Webber szerint ezután akkor sem lesznek unalmas futamok, ha nem esik majd, egyebek mellett például a McLaren-féle F-duct is színesíti majd a versenyeket.

“Tudjuk, hogy a malajziai azért volt jó verseny, mert Lewis, Jenson, Fernando és Massa sem a szokott pozíciójában volt a kvalifikáció miatt. Melbourne-ben ötpercnyi eső is a feje tetejére állítja a versenyt, és Sanghaj is másféle futam volt, sokáig esett, nagyon sok minden történt. Nem tudom, hogy megint lesz-e olyan rossz futam, mint Bahrein, de kétlem.”   

“Szerintem jó versenyek jöhetnek. Az F-duct is jót tesz. Láttunk előzéseket. Hogy ez mennyire természetes? A KERS-szel is egy gombnyomásra jött a pluszsebesség, de ettől még előzés, az pedig jó a sportnak, mert mostanában nincs belőle olyan sok.”