A BMW már tavaly nyáron bejelentette, hogy 2009 végén távozik az F1-ből, de az egykori gyári csapat a korábbi tulajdonos, Peter Sauber kezébe visszakerülve is BMW Sauber néven indult a 2010-es világbajnokságban.

 A korábbi névhez való ragaszkodás oka az, hogy így jogfolytonosság áll fenn, azaz a Sauber 2010-ben is a korábbi státusának megfelelően részesül a tévés jogdíjakból, míg új csapatként egészen más szabályok vonatkoztak volna rá. Az idén Ferrari-motorra váltott csapat teljes, BMW Sauber Ferrari neve természetesen elég abszurd, így az alakulat valamikor váltani is fog.

“Kérelmezni fogjuk a névváltoztatást, de az időpontról még nem döntöttünk. Valamikor az idény folyamán kerül erre sor” – nyilatkozta a tulajdonos-főnök Peter Sauber az Autosportnak.

A csapat sajtóanyagán és Bahreinben az autóin is feltűnt már az új, a klasszikus Sauber-S-es logó frissített, “Sauber Motorsport” nevet tartalmazó logója, de a hinwili alakulat minden bizonnyal szeretné, ha az átkereszteléskor már egy szponzor neve is kapcsolódna ehhez, a helyzet viszont nem könnyű.

Sauber csak megmentőként ugrott be, nem marad sokáig

Sauber csak megmentőként ugrott be, nem marad sokáig

Sauber csak megmentőként ugrott be, nem marad sokáig


“Sajnos még mindig fehér az autónk, mert január-februárban lehetetlen szponzort találni, főképp nagy szponzort. Pillanatnyilag 2011-re keresünk támogatókat, remélem, a szezon alatt találunk majd” – magyarázta Sauber.

“Ha még az év közepén sikerül 2011-re névadó szponzort találni, talán már az idei évben is megjelenhetne” – tette hozzá a svájci szakember.

A sportvilág üzleti kérdéseivel foglalkozó SportsPro két héttel ezelőtt arról írt, hogy a Sauber 2010-es költségvetése 110 millió euró környékén van. A szaklap azt is hozzátette, hogy Peter Sauber a mostani visszatérést szigorúan ideiglenes megoldásnak tartja, a hosszú távú terv a csapat eladása.