A BMW már tavaly nyáron bejelentette, hogy 2009 végén távozik az F1-ből, de az egykori gyári csapat a korábbi tulajdonos, Peter Sauber kezébe visszakerülve is BMW Sauber néven indult a 2010-es világbajnokságban.

 A korábbi névhez való ragaszkodás oka az, hogy így jogfolytonosság áll fenn, azaz a Sauber 2010-ben is a korábbi státusának megfelelően részesül a tévés jogdíjakból, míg új csapatként egészen más szabályok vonatkoztak volna rá. Az idén Ferrari-motorra váltott csapat teljes, BMW Sauber Ferrari neve természetesen elég abszurd, így az alakulat valamikor váltani is fog.

“Kérelmezni fogjuk a névváltoztatást, de az időpontról még nem döntöttünk. Valamikor az idény folyamán kerül erre sor” – nyilatkozta a tulajdonos-főnök Peter Sauber az Autosportnak.

A csapat sajtóanyagán és Bahreinben az autóin is feltűnt már az új, a klasszikus Sauber-S-es logó frissített, “Sauber Motorsport” nevet tartalmazó logója, de a hinwili alakulat minden bizonnyal szeretné, ha az átkereszteléskor már egy szponzor neve is kapcsolódna ehhez, a helyzet viszont nem könnyű.

Sauber csak megmentőként ugrott be, nem marad sokáig

Sauber csak megmentőként ugrott be, nem marad sokáig


“Sajnos még mindig fehér az autónk, mert január-februárban lehetetlen szponzort találni, főképp nagy szponzort. Pillanatnyilag 2011-re keresünk támogatókat, remélem, a szezon alatt találunk majd” – magyarázta Sauber.

“Ha még az év közepén sikerül 2011-re névadó szponzort találni, talán már az idei évben is megjelenhetne” – tette hozzá a svájci szakember.

A sportvilág üzleti kérdéseivel foglalkozó SportsPro két héttel ezelőtt arról írt, hogy a Sauber 2010-es költségvetése 110 millió euró környékén van. A szaklap azt is hozzátette, hogy Peter Sauber a mostani visszatérést szigorúan ideiglenes megoldásnak tartja, a hosszú távú terv a csapat eladása.