Talán a legfontosabb Forma-1-es szabályváltozás 2010-re, hogy 16 év után újra betiltották a futam alatti tankolásokat, így a versenyzők 160-180 kg üzemanyaggal rajtolnak majd, hogy végül üres tankkal érjenek célba. A változtatás célja, hogy a bokszstratégiák szerepének csökkentésével a pályára helyeződjenek át a pozícióváltások – Rubens Barrichello szerint ez így is lesz.  

“Azt hiszem, több előzés lesz. Kevert lesz a mezőny, lesznek olyan autók, amelyek üres tankkal lesznek jobbak, mások meg fordítva, szóval az előzések is szaporodhatnak. A forgalmon is múlik persze, de ha máskor nem, legalábbis a kerékcsere utáni pár körig biztosan lehet majd előzni, mert akkor a tempókülönbség egy másodperc feletti lehet, ami már bizony lehetőség” – magyarázta Bahreinben az idén 18. szezonját kezdő brazil.

A veterán Barrichello – és a visszatérő Schumacher – már a futam alatti tankolás 1994-es engedélyezése előtt is versenyzett, de úgy gondolja, hogy 2010-ben egészen más lesz a helyzet, mint régen.   

“Más lesz, mint 1993-ban, mert most az elejétől a végéig padlógázon nyomjuk. Emlékszem, ’93-ban még mutogatták nekünk a táblát, hogy óvatosan, vigyázz a gumikra vagy épp óvd a motort. Idén ezt már nem lehet, menni kell, ahogy bírunk” – utalt arra a brazil, hogy mennyire szoros a mezőny manapság.