2007-ben a Ferrari kezdte alkalmazni autóin a kerékborító lemezeket, majd egy idő után a Forma-1-es csapatok többsége is átvette a névleg a fékhűtést szolgáló, gyakorlatilag azonban aerodinamikai elemként működő megoldást.

Bár a 2009-es, az aerodinamikát jelentősen korlátozó szabályok meghagyták, úgy tűnik, hogy az alkatrész pályafutása három év után véget ér, ugyanis az eszköz friss tanulmányok szerint rontja az előzések esélyét, ezért jövőre betiltanák a használatát, mondta el a Williams technikai igazgatója, Sam Michael.

“A jövő évvel kapcsolatban felmerült a megbeszéléseken a kerékborítások – akár mozgó, akár rögzített – eltávolítása” – mondta az ausztrál szakember.

Michael elmondta, hogy a közelmúltban végzett számítógépes áramlástani vizsgálatok szerint az alkatrész nehezíti a követést, azt is hozzátette azonban, hogy ezek betiltása nem lesz csodaszer.

“Ezen a téren három-négy tényezőt is figyelembe kell venni, amik aztán együttesen hoznak majd változást. Azt hiszem, a jó irányba tartunk, de még van tennivalónk.”