A Ferrarit, a McLarent, a BMW-t, a Renault-t, a Toyotát, a Red Bullt, a Toro Rossót és a Brawn GP-t tömörítő FOTA képviselői a kivonultak a ma a Nürburgringen tartott megbeszélésről. A FOTA közleményben indokolta a lépést.

A ma kora este kiadott kommüniké szerint a  Forma-1-es sport munkacsoport ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség képviseletében jelen lévő Charlie Whiting arról tájékoztatta a FOTA-tagokat, hogy “pillanatnyilag nem rendelkeznek érvényes nevezéssel a 2010-es idényre, és ezrét beleszólásuk sincs a sport szabályaiba.”

A FOTA felhívja a figyelmet arra, hogy a június 24-én nyilvánosságra hozott lista alapján a tagok a jövő évi  bajnokság résztvevőiként voltak feltüntetve, így amikor ma az ellenkezőjéről hallottak, kérték az ülés elnapolását, az FIA azonban ezt elutasította arra hivatkozva, hogy a 2010-es szabályok egyhangú elfogadása előtt a Concorde Agreement aláírása sem lehetséges, azaz a csapatok a levegőben lógnak.

“A FOTA viszont úgy tudja, hogy a 2010-es szabályok alapjait Párizsban már lefektették. A Motorsport Világtanács döntése alapján kiadott június 24-i FIA-nyilatkozat szerint ‘a 2010-es szabályok a 2009-es, és a 2009 április 29-ig meghozott előírások lesznek’. A párizsi tárgyalások során egy szó sem esett arról, hogy a szabályváltoztatásokhoz egyhangú döntés kellene. A Motorsport Világtanács, és a párizsi megegyezésben foglaltakkal való szembehelyezkedés veszélybe sodorja a Forma-1 jövőjét” – panaszolta a FOTA, hozzátéve, hogy a kialakult helyzet miatt természetesen már meg sem tarthatták a technikai munkacsoport tervezett megbeszélését.

Az FIA közleménye szerint ma a Nürburgringen szerették volna megvitatni a csapatokkal a 2010-es javaslataikat, azonban a FOTA-alakulatok elhagyták a megbeszélést, így végül a maradék öt jövő évi résztvevő – a Williams, a Force India és az újak, a USF1, a Campos és a Manor GP – írta csak alá azt dokumentumot, amely többek között tartalmazza, hogy vállalják a költségek két évben belül az 1990-es évek elejének megfelelő szintre való csökkentését.

Hogy az FIA-nak és Mosleynak mi érdeke fűződhet az alig három hete a béke és a sport egyben tartásának érdekében meghozott kompromisszum felszámolásához, arról még csak találgatni sem tudunk, legalábbis a racionális gondolatok körében nem találunk választ.