Az Ausztrál Nagydíj szervezőinek legfrissebb közlése szerint a 2008-as futam újabb rekordveszteséget termelt. Míg a melbourne-i verseny 2005-ben “csak” nagyjából 6,5 millió eurós deficitet hozott, 2006-ban már 11 milliót, tavaly 17 milliót, idén pedig már 20 milliót buktak a szervezők az egyre növekvő költségek, és a csökkenő szponzori támogatás miatt.

Tavaly és idén éve elején nagyon sokáig úgy nézett ki, hogy a melbourne-i versenynek legkésőbb 2010-ben vége, ugyanis a szervezők nem voltak hajlandók Bernie Ecclestone szándékának megfelelően éjszakai futamot rendezni, és a helyi politikai erők sem támogatták a nagydíjat. A jelenlegi állás szerint az Ausztrál Nagydíj 2015-ig maradhat melbourne-ben, a versenyeket pedig délután ötkor rajtoltatják majd.

Hogy a veszteségeket meddig nyeli a helyszín, azt nem tudni, de nem lepődnénk meg, ha a franciákhoz hasonlóan egyszer csak kiszállnának.

A Brit Nagydíj hagyományos helyszínét, az első Forma-1-es futamnak otthont adó Silverstone-t a tervek szerint 2010-ben Donington váltja majd. A legendás angol pilóta, Stirling Moss azonban úgy gondolja, hogy ennek nincs sok esélye:

Moss nem hisz Doningtonban

Moss nem hisz Doningtonban

Moss nem hisz Doningtonban


“Nem hiszem, hogy Donington képes lenne a nagydíj megrendezésére, mert ahhoz hatalmas átalakítások kellenek. Van már egyáltalán építési engedélyük? Kétlem, megszerezni pedig nem lesz könnyű. Silverstone sokkal alkalmasabb, sokat is fejlődött. A pilóták is szeretik, igazán izgalmas” – magyarázta a silvertsone-i pályát üzemeltető BRDC alelnöke, Moss a BBC-nek.

A versenyzőlegenda attól is nagyon tart, hogy ha befuccsol a doningtoni felújítás, Bernie Ecclestone egyszerűen ejti a Brit Nagydíjat a naptárból: “Azt hiszem, más helyet nem lehetne találni, csak az országon kívül.”

A versenynaptárból már kidobott, de a túlélésért foggal-körömmel küzdő montreali Gilles Villeneuve pálya sorsa eldőlhet a héten. Miután a verseny szervezői és Ecclestone a múlt héten Londonban tárgyaltak, minden a quebeci kormányzaton múlik, amely már dolgozik egy lehetséges mentőcsomagon. Egyelőre kérdéses, hogy hajlandóak lesznek-e a verseny szervezésére további közpénzt áldozni, és új, a magánszférából származó promotert is várnak még.

A döntés akár már holnap megszülethet.