Elég bepöfögni az ötödik helyen

Elég bepöfögni az ötödik helyen

Míg a Ferrari versenyzőpárosa vadonatúj erőforrásokkal vág neki a szezonzáró Brazil Nagydíjnak, addig a McLaren bajnokjelöltje a már Kínában is használt motorral kénytelen indulni. A csapat nagyon nem szeretne egy műszaki hiba miatt a küszöbnél elbukni, így az MP4-23-ban dolgozó motor teljesítményét visszaveszik, amennyire lehet. A feladat kicsi, a nyomás viszont annál nagyobb.

“Természetesen igyekszünk a lehető legtöbb nehézséget kiiktatni, tagadhatatlan, hogy a bajnoki döntő nagyon stresszes. Dilemmánk van, hiszen négy pontot gyűjteni értelemszerűen könnyebb, mint nyerni – de az ilyen hozzáállás a mi csapatunkban tiltott. Igazából Sanghajban nagyobb volt a nyomás, mert csak ötpontos előnyünk volt Felipével szemben, ami könnyen elszállhatott volna. Az eddigi teljesítményünk alapján úgy gondolom, hogy Lewis meg tudja majd szerezni a szükséges pontokat, persze a biztonsági autó vagy egy műszaki hiba mindent boríthat. A megbízhatóság a legnagyobb stresszfaktor, a garázsban mindenki emiatt aggódik” – magyarázza Martin Whitmarsh a futam előtt.

“Megfontoljuk majd, hogy a versenyen Lewis motorját biztonságosabb beállításokra vesszük, hogy a szokásosnál több játékterünk legyen. Az egész idény alatt csinálunk ilyesmit, de egyértelmű, hogy ezen a hétvégén még inkább a biztonságra kell koncentrálnunk.”

Hamiltonnak vasárnap Interlagosban elég az ötödik helyen célba érnie ahhoz, hogy megszerezze a bajnoki címet, tavaly azonban egy hatodik hely is elég lett volna, de a sebességváltó furcsa “hibája” – szerintünk a pilóta nyúlt mellé – miatt végül elbukta a küzdelmet. Ha valami, hát egy ilyen ismétlés katasztrófa lenne a Mclarennek.