Bár némelyik csapat akár még halasztana is, a jelenlegi állás szerint 2009-től a Forma-1-esek a, 2,4 literes V8-as motorok mellé egy energia-visszanyerő hibridrendszert, az ún. KERS-t is beépítik az autókba.

A KERS fejlesztésével elég sok gondja akadt a csapatoknak, a nyári áramütéses baleset jelentősen visszavetette a BMW haladását, a Red Bullnál a gyárban gyulladt ki egy ilyen egység, és állítólag a Ferrari is belefutott néhány nehézségbe.

A két héttel ezelőtti jerezi tesztsorozaton a Williams, a McLaren és a Honda is pályára küldte a saját változatát, de csak az utóbbi csapat áll jól fejlesztéssel. A  Williams KERS-e egyelőre egy igen kezdetleges darab, és a mclarenes Martin Whitmarsh sem nyilatkozott túl reménykeltően:

“A prototípusunk pillanatnyilag 18 kilogrammal nehezebb a jövő évre tervezettnél” – mondta az angol szakember.

A Toro Rosso az anyacsapattól kapja majd a rendszert, a Force India pedig a motorral együtt szeretné megvásárolni a KERS-t is, így ők nem sok vizet zavarnak, de a Renault-nál és a Toyotánál már annál nagyobb fejfájást okoz a fejlesztés, olyan rosszul állnak, hogy egészen jövő januárig nem is lépnek tesztpályára az új rendszerrel.

Könnyen lehet, hogy így a Honda lesz a nagy nyertese a KERS bevezetésének, ugyanis amíg idén csak vergődnek, a háttérben már réges-rég dolgoznak a 2009-es fejlesztéseken, a hibridmotort már nyáron sikerrel tesztelték, legutóbb pedig érezhető teljesítménynövekedést is sikerült kisajtolniuk belőle. “A plusz erő máris nagyon nagy” – mondta a tesztpilóta, Alex Wurz, miután a KERS-szel felszerelt RA108-ast vezette.