Nemcsak a Toro Rossóval gyors Sebastian Vettel, ugyanis az Olasz Nagydíjon mutatott remek formáját sikerült átmentenie az eheti jerezi tesztsorozatra is, ahol már a jövő évi csapatával, a Red Bullal dolgozik. 

Miközben szerdán még csak a második helyig jutott, addig csütörtökön már a leggyorsabb volt. A Red Bullnak viszont hamar meg kellett szakítania a tesztet, mert a friss futamgyőztes autójában 37 kör után tönkrement a Renault motor. De miután később elkezdett esni az eső már nem folytatták a próbákat.

Sato kipróbálta az STR3-at

Sato kipróbálta az STR3-at


Vettelnek ezúttal nem kellett túl nagyot küzdenie, hiszen ebben a nyolcfős mezőnyben legföljebb Heidfeld verhette volna el, aki nem is maradt el sokkal tőle. A BMW-s egész nap serénykedett, 70 kört töltött a spanyol pályán, nála csak a Honda tesztpilótája Alex Wurz volt szorgalmasabb.

Az időtáblán két német mögött a GP2-ben idén második helyet szerző Lucas di Grassi szerepelt a Renault-val, aki új aeroelemeket is próbált.”Egész hűvös volt ma, de a pálya rendben volt reggel, határozottan jobb volt a tapadás, mint tegnapi” – mondta a csapat tesztpilótája.”Nem köröztünk a nedves körülmények között, de délelőtt ki tudtunk próbálni néhány új elemet, amelyet a csapat használni fog a jövő heti versenyen.”

Paffett helyét Pedro de la Rosa vette át

Paffett helyét Pedro de la Rosa vette át


A nap legérdekesebb híre természetesen Takuma Sato visszatérése volt, aki egy jövő évi szerződés reményében próbálgatta a Toro Rosso versenyautóját. A japán pilóta 49 kört tett meg. “A nap elején aerodinamikai adatokat gyűjtöttünk, aztán kissé később mért köröket teljesítettünk, ekkor már egész jól éreztem az autót és kezdtem élvezni is a köröket” – így Sato, aki hozzátette: “Sajnos a délután esővel kezdődött, így be kellett fejeznünk, ami nagy kár, mert további körökre számítottam délután.”

Sato végül is a legjobb japán lett a teszten, hiszen a toyotás Kamui Kobayashit és a williamses Kazuki Nakajimát is megelőzte.

Teszt, Jerez, 2008.09.18.

#PilótaCsapatIdő
 1. Vettel Red Bull-Renault  1:18.001
 2. Heidfeld BMW-Sauber  1:18.167
 3. di Grassi Renault 1:18.999
 4. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:19.281
 5. Wurz Honda 1:19.499
 6. Sato Toro Rosso 1:19.574
 7. Kobayashi Toyota 1:19.863
 8. Nakajima Williams-Toyota 1:21.892