A 2008-as szezon még a tavalyinál is izgalmasabb  versenyeket és elképesztően szoros eredményt hozott eddig. Az év futama címre is esélyes Brit Nagydíjjal lezárult a szezon első fele és a bajnokságban gyakorlatilag ugyanott tartunk mint az első futam előtt, még bárhogy alakulhat. Lewis Hamilton, Felipe Massa és Kimi Räikkönen 48 ponttal holtversenyben vezet, de a Robert Kubica is alig két ponttal van lemaradva az élen álló hármas mögött.

Nézzük, ki hogy teljesített eddig, és mit várhatunk még!

Kimi Räikkönen

Nagyon messze még a vége

Nagyon messze még a vége

Nagyon messze még a vége


A világbajnok az idei évnek egyértelmű favoritként vágott neki, a frissen megszerzett cím, és a téli tesztek alapján a legjobb autó is mellette szóltak. Nagy meglepetés volt ezért a szezonnyitón bemutatott bukdácsolás, amit azonban gyorsan feledtetett a malajziai majd a spanyolországi győzelem. Räikkönen lendülete ezután elfogyott, a Monacói Nagydíjon pedig megdöbbentően formán kívül vezetett. A bajnok néha ragyog a pályán, máskor viszont úgy néz ki, mint aki már a futam után készen áll a visszavonulásra.

Ha a finn meg akarja védeni bajnoki címét, ennél meggyőzőbb alakításra van szükség. Nem szabad azonban leírnunk őt az év második felében sem, hiszen 2007-ben  is kiválóan hajrázott, és a legutolsó futamon a harmadik helyről lépett előre a végső diadalig.

Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 65 %
Esély a bajnokságra: 30 %

Felipe Massa

Ahogy Räikkönen, Massa is felemás szezont tudhat eddig maga mögött. A kis brazil pocsékul kezdett, a két kiesés után úgy tűnt, hogy igaza lesz azoknak, akik szerint nem tud megbirkózni a kipörgésgátló betiltásával, és többen már a lecserélését is szóba hozták.

Massa is beért végre?

Massa is beért végre?

Massa is beért végre?


Massa ezután gyönyörűen fordított, a Bahreini Nagydíj óta három győzelmet egy második és egy harmadik helyet is szerzett, csak Kanadában nem tűnt igazán erősnek – bár ragyogóan előzött. Amikor már mindenki igazi esélyesnek könyvelhette volna el, Massa megmutatta a legrosszabb oldalát: az esős silverstone-i pályán úgy vezetett mint egy újonc élete első futamán.

Ha ez csak egyszeri botlás volt, akkor igazi bajnoki kihívóval van dolga a többieknek, de ha több ilyen verseny is következik, akkor a Ferrari Räikkönen támogatására utasítja majd előbb-utóbb, pont mint tavaly.  

Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 70 %
Esély a bajnokságra: 20 %

Lewis Hamilton

Sikerek és hibák mindenkinél

Sikerek és hibák mindenkinél

Sikerek és hibák mindenkinél


A McLaren csodagyereke idén már nem ragyog olyan fényesen, mint egy évvel ezelőtt, kilenc egymás utáni dobogó helyett három győzelmet és komoly bakikat is felsorolhatunk vele kapcsolatban. Hamiltonon látszik – még ha tagadja is – hogy rettenetesen bizonyítani akar, de épp ezért kapkod, feleslegesen agresszív, így pedig nem lehet bajnokságot nyerni.

Mellette szól, hogy a problémás, nehéz versenyeken hihetetlenül jól megy, Ausztráliában, Monacóban, és Silverstone-ban is mesteri versenyzést mutatott be, de a bahreini, kanadai és franciaországi hibák aggasztóak. Hamiltonnak össze kell szednie magát fejben, és a versenyzésre kell koncentrálnia ahelyett, hogy öndicsérő nyilatkozatokat adjon, és a sztárvilágban forgolódjon.

Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 70 %
Esély a bajnokságra: 30 %

Robert Kubica

A BMW Sauber lengyel pilótája az év meglepetése. Kubica mindössze egyszer hibázott idén, a bokáig érő vízben másokhoz hasonlóan ő is eldobta az autót két hete, de ezen kívül csak ment és tette a dolgát, kihasználta a lehetőségeket, és amikor nem volt jó az autó, akkor is kisajtolta belőle a lehető legjobb eredményt. Kanadában megérdemelten szerezte meg pályafutása, és a csapat történetének első győzelmét.

Kubica a nevető negyedik lehet

Kubica a nevető negyedik lehet

Kubica a nevető negyedik lehet


Ha nem a BMW-ben ülne, az élmenők közül Kubicát tekinthetnénk a bajnokság favoritjának, de a németek autója egyelőre nem ér fel a Ferrarihoz és a McLerenhez. A lengyelt persze még így sem szabad leírni, ha továbbra is ilyen kiszámíthatóan teljesít, a riválisok pedig ezután is hibáznak, az idény végén a sötét ló nyerheti meg a versenyt.

Vezess.hu értékelés
Eddigi teljesítmény: 85 %
Esély a bajnokságra: 10 %

Mit várhatunk ezen a hétvégén?


Ahogy az előzőekben láthattuk, a 18 tételes versenynaptár 10. futamán, a hétvégén következő Német Nagydíjon a bajnokság gyakorlatilag a nulláról indul. Most nézzük meg, hogy mire számíthatunk Hockneheimben.

Bár az élmenők mind a győzelmet célozzák, mint mindig, az esélyek különböznek. A hétvége favoritja Lewis Hamilton lehet, és ennek több oka is van. Az angol fiú lendületben van, a Brit Nagydíjon aratott fölényes győzelem fejben előnyt biztosít számára.

A McLaren a Mercedes révén újra hazai versenyre készül, ezért a csapat is biztosan mindent belead a lehető legjobb eredmény érdekében –  a múlt heti tesztek eredményei pedig azt bizonyítják, hogy jó úton járnak. Hamiltont segítheti az is, hogy a hétvégére eső várható, az eddigi két vizes futamot pedig ő nyerte idén, fekszenek neki az ilyen körülmények.

Két év után tér vissza az F1

Két év után tér vissza az F1

Két év után tér vissza az F1


Räikkönenre ráférne már egy győzelem, jó ideje nem uralt egy versenyt sem, de lehet, hogy most sem jön el az ő ideje. A világbajnok azt nyilatkozta a héten, hogy meleg, száraz időt szeretne, mert a Ferrarinak az a legjobb, nos ez nem így alakul a jelenlegi állás szerint. Felipe Massa olyan botrányosan rossz volt két hete, hogy előre nem merünk tippelni, a kis braziltól a kieséstől a fényes győzelemig semmi nem lenne meglepő.

A BMW Sauber is hazai pályán versenyez majd, így nekik is presztízskérdés a lehető legjobb eredmény. Kubica megbízható minőség, és végre a német Nick Heidfeld is magára talált, így akár ő is beleszólhat a nagyok játékába – tegyük hozzá, hogy papíron még a bajnokság sem úszott el számára.

Szintén hazai verseny ez a Toyota csapatnak is, hiszen központjuk Kölnben van, így ők is kitesznek magukért. Mivel a hockenheimi pálya jellegében hasonló a Magny Cours-ihoz, ahol Jarno Trulli dobogóra állhatott, így velük is számolni kell majd. A második pilóta, Timo Glock szintén német, ezért ő is különösen szeretne majd mutatni valamit.

Ez történt két éve

A már említett Heidfeld és Glock mellett még három hazai versenyző – összesen a mezőny negyede! –  lép pályára a Német Nagydíjon, Nico Rosberget, a Red Bull-nál 2009-re frissen lekötött Sebastian Vettelt, és a Force Indiá-s Adrian Sutilt is különleges motiváció hajtja majd.

A 2006-os dobogó

A 2006-os dobogó

A 2006-os dobogó


Utoljára 2006-ban járt a pályán a száguldó cirkusz, abban az évben, amikor Michael Schumacher és Fernando Alonso küzdött a bajnokságért. Két éve a német szupersztár nyert, Alonso csak az ötödik helyen végzett, és idén sem számíthat többre, de már nem is céloz magasra.

Valószínűleg nem okoz majd komoly gondot senkinek a tavalyi kihagyás, hiszen ahogy már írtuk, a múlt héten három napig mindenki kedvére tesztelhetett itt. A 2002-ben lerövidített pálya elsősorban lassú és közepes sebességű kanyarokból építkezik, de az erdőn áthaladó Parabolika ívelt egyenesén az autók 315 km/óráig is gyorsulnak. Általában meleg az idő, így a gumik nagy terhelésnek vannak kiétve, de ez a mostani hűvösebb hétvégén talán nem jelent majd nagy problémát.

Német Nagydíj, Hockenheim

A pálya hossza:
4574 m
Körök száma: 67
Pályarekord: 1:13.780, Räikkönen, 2004
A 2006-os dobogó: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Räikkönen

Räikkönen pole-köre 2006-ból