V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

F1: Egységesítik a motorokat?

F1: Egységesítik a motorokat?

V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
F1-esek gokartban
Na ebből mi lesz?
Minden marad a régiben - tíz évig!
A Ferrari nem akar spórolni
F1: Egységesítik a motorokat? 68
Egy futam alatt annyit pöfögnek, mint a teljes Dakar-mezőny
Mit akarhat Mosley?
A Forma-1 lehetne a zászlóvivő
Jövőre vége a pénzszórásnak
Nem tartozhat közéjük akárki
Bezzeg az én időmben...!
Olyan mint a Playstation
Prostnak nem tetszik a mai F1
Räikkönenéket ide száműznék
Télen éheztetnék a szurkolókat
Emelnek vagy nem emelnek?
Jövő októberben újabb futam
Dennis hiába támogatta Briatorét
Mindenki ugyanannyit költhet
Állami segítség nélkül vége
Keleti pályák igen, nyugatiak minek?
Az üzemanyagban is zöldül az F1?
F1: Egységesítik a motorokat? 86
Egy verseny többet hoz bármi másnál
Toldozzák-foldozzák a rossz szabályokat
Jó ajánlatot tettek
Silverstone-ban nem vezetnek?
Donington is repülőtér volt valaha
Mosley egyik kézzel elvenne, a más zsebéből meg adna
Egy híján húsz futam lesz
Abu Dzabi
Abu Dzabi
Riválist kap a GP2?
Komolytalan kihívás?
A Formula BMW is többe kerül
Ezután is dolgoznak az ügyön
Megosztoznak
Jöhetnek a jelentkezők
Még ráérnek a módosításra
Már megint a biztonsági autó...
Több hatalmat a csapatoknak!
Briatore mindenen változtatna
Összefogtak
A többség kivárna
A Magyar Nagydíjon már tárgyaltak róla
Mindenre megoldás lenne?
Amerikát is visszasírja
Alaptalan álmok
F1: Egységesítik a motorokat? 112
Pihenni is kell valamikor
1,5 literes turbóra cserélnék a 2,4-es V8-ast
F1: Egységesítik a motorokat? 115
Szabadedzések helyett időfutam?
Mosley megkongatta a vészharangot
Az állam is beszállna
Délután nem kellene ezt a vackot bámulnunk
A gyártók fele fejleszthet
Egyenlősdi diszkriminációval
Túl nagyra nőttek?
Fotó megosztása:
F1: Egységesítik a motorokat? 123 Az FIA a Forma-1-es motorok teljesítményének kiegyenlítését fontolgatja. A 2006 végén befagyasztott fejlesztések (2008-től végül öt évre), és a 19 ezres fordulatszám-korlátozás ellenére néhány csapat előnyben lehet az erőforrások tekintetében.

A legjobban állítólag a Ferrari készült fel a befagyasztásra, a csúcssebességekben általában ők állnak elöl minden pályán. Szintén erős a Mercedes és a BMW motor is, míg a Renault, a Honda és a Toyota valamivel gyengébb lehet.   

A spanyol Diario AS szerint az FIA 2009-től az idén bevezetett egységes elektronikai rendszerbe (ECU) épített teljesítményszabályozóval egyenlítené ki a motorok közti erőviszonyokat. Sokkal valószínűtlenebb megoldásként a lap megemlíti, hogy a gyengébb motorok gyártói esetleg ideiglenes felmentést kaphatnának a fejlesztési tiltás alól, de ez a nehéz megvalósítás miatt szinte biztosan kizárható.

Kérdés, hogy mennyire illik az egyenlősítés a Forma-1 szelleméhez (eltekintve a költségcsökkentő törekvésektől), azaz valóban a motorsport csúcsa-e a sorozat, ahol fél évtizedig csak a motorok lehető legegységesebbé tétele miatt nyúlhatnak az erőforrásokhoz?