A BMW-s Nick Heidfeld a jerezi teszten tegnap a 2009-es szabályoknak megfelelő beállításokkal és alkatrészekkel próbálta ki az autót. A német versenyző szerint változtatásokra lesz szükség, mert így nagyon kockázatos lenne a versenyzés.

“Ma a 2009-es szabályok szerinti leszorítóerővel mentem, ami körülbelül fele olyan hatékony, mint a mostani. Ha a slickek visszatérnek, akkor sem nő meg annyira a tapadás, mint ahogy azt gondolnánk, a kisebb leszorítóerő miatt úgy is lassabbak leszünk” – mondta Heidfeld, aki kedden a leggyorsabb, míg tegnap a leglassabb köridőt produkálta.

Heidfeld már 2009-re készült

Heidfeld már 2009-re készült

Heidfeld már 2009-re készült


“Ha ez így marad, és a gumik is ilyenek maradnak, akkor nagyon veszélyessé válik az F1 2009-ben. A felvezető körömön arra gondoltam, hogy egyszerűen visszamegyek a bokszba, mert annyian elhúztak mellettem. Olyan volt, mintha egy helyben állnék a többiekhez képest, és megpördülni is nagyon könnyű. Nagyon, nagyon veszélyes.”

Heidfeld szerint a jobb gumik segíthetnének, de nem hiszi, hogy a gyártó előáll majd ilyenekkel:

“A Bridgestone változtathatna ezen azzal, hogy jobb gumikat készít, de kérdés, hogy van-e értelme számukra? Ha van egy másik szállító is, akkor verseny is van, az ügy meg lenne oldva. Ha lágyabbak lesznek a gumik, az sokat segít majd. Persze nem vagyok gumiszakértő, talán a keveréken kellene változtatni, de így mindenképp veszélyes lesz. Vagy megváltoztatják a gumikat, vagy újra engedélyezniük kell a gumimelegítő paplanok használatát” – utalt Heidfeld arra, hogy előreláthatólag már 2008-tól kivonják az említett eszközöket.

A 2009-es csomag nem jött be

A 2009-es csomag nem jött be

A 2009-es csomag nem jött be


A melegítőpaplanokon kívül az FIA jövőre betiltja a kipörgésgátlók és egyéb elektronikus vezetési segédeszközök használatát is, hogy izgalmasabbá tegyék a versenyzést. A német pilóta szerint azonban 2009-ben, az új aerodinamikai csomaggal ez csúnyán visszaüthet majd:

“Kipörgésgátló nélkül még rosszabb lesz a helyzet, még ha vissza is kapnánk 2009-ben, akkor is nagyon, nagyon nehéz lenne vezetni. A tapadás még meleg gumiknál is nagyon kicsi az új csomaggal. Túl erős az autó, és túl kicsi a tapadás. Nekem egyáltalán nem tetszik ez!” – magyarázta Heidfeld.