A befagyasztott motorfejlesztés miatt idén a csapatok más területekre fordítják a figyelmüket, különösen hangsúlyosak az aerodinamikai újítások. A McLaren, a Honda és a BMW után most a Renault is új első vezetőszárnnyal próbál még többet kihozni az autóból. A leszorítóerő kiemelt szerepet játszik a monacói pályán, ezért a Renault-nál nagyon bizakodók.   

Barcelonában már mutatkoztak a jelei annak, hogy a Renault talán kimászik a gödörből, ahol az idény elején voltak, és a Paul Ricard-i tesztek is jól sikerültek a csapat számára. Giancarlo Fisichella a tegnapi szabadedzésen pedig az ötödik legjobb időt autózta.

Kovalainen sem úszta épen meg az edzést

Kovalainen sem úszta épen meg az edzést


A holnapi időmérő edzésre már megérkezik a Renault Enstone-i bázisáról az új alkatrész, amitől az R27-es további teljesítményjavulását várják. A csapatfőnök, Flavio Briatore rég nem beszélt ilyen hévvel és önbizalommal, mint most:

“Elégedettek vagyunk. Az autó fejlődése nyilvánvaló, és még újítunk is az időmérőre. Az első két-három sorban lévő helyekért küzdhetünk holnap. És ez mostantól mindig így lesz. Voltak gondjaink, de már javulunk.”