Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj
Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj

Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj

Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj

Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj
Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj 13
Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj 14
Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj 15
Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj 16
Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj 17
Botrányba fulladt az Amerikai Nagydíj 18
undefined
2008-ban már nem köröznek itt
Fotó megosztása:

Botrányba fulladt a Forma-1-es világbajnokság Amerikai Nagydíja, mert a Michelin abroncsokkal szerelt versenyautók nem vettek részt a versenyen. Egész vasárnap zajlottak a tárgyalások a csapatok és az FIA között, de a szövetség nem engedélyezte új gumik használatát.

A Michelin ugyanis kijelentette, hogy az eredetileg ide tervezett gumijai nem biztonságosak, ezért szerette volna azt lecserélni másikra. Ezt azonban a szabályok nem engedélyezik.

A csapatoknak olyan ötletük is volt, hogy a kritikus helyre a döntött rész bevezetőjére építsenek lassítót. Ebbe azonban a Ferrari nem egyezett bele.

A gumibotrány hátterében Ralf Schumacher pénteki balesete áll. A 13. kanyarban a német pilóta defektet kapott, és a falnak vágódott. Mint később kiderült, ebben a kanyarban a bal hátsó kerék túl nagy igénybevételnek van kitéve, amit a Michelin gumijai nem bírnak ki. Ezért akart a gumigyártó új abroncsot alkalmazni.

Úgy tűnt, a csapatok nem is vesznek részt a versenyen, végül azonban a boxutca zárása előtt mégis kiálltak a pályára, de nem sokáig maradtak ott. A felvezető kör után ugyanis visszamenetek a boxba.

Az összes michelines csapat bojkottálta a futamot, így mindössze hat autó állt fel a rajthoz. Ezzel a csapatok teljesítették a szerződésben vállaltakat, azaz elindultak a futamon, de mégsem versenyeztek.

A verseny kettős Ferrari győzelemmel zárult, mögöttük a két Jordan és a két Minardi ért célba. A verseny középső szakaszán a két ferraris tette kissé izgalmassá a futamot, mert nem csak szépen köröztek, hanem végig gyorsan haladva üldözték egymást. Ez odáig fajult, hogy Barrichello még a fűre is kisodródott.

Ezzel az eredménnyel a Ferrari 18, Schumacher 10 ponttal lett gazdagabb, ami jól jöhet még a világbajnokság év végi elszámolásánál.

A Michelin reagál, a Ferrari a Michelint vádolja!

 

Forma-1 Amerikai Nagydíj

A verseny végeredménye:

1. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1h29’43″181 204.648 Km/h
2. R. BARRICHELLO Ferrari (B) + 0’01″522 204.590 Km/h
3. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) +1 kör
4. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) +1 kör
5. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) +2 kör
6. P.FRIESACHER Minardi Cosworth (B) +2 kör

7. J. TRULLI Toyota (M) +73 kör
8. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) +73 kör
9. J. BUTTON BAR Honda (M) +73 kör
10. G. FISICHELLA Renault (M) +73 kör
11. F. ALONSO Renault (M) +73 kör
12. T. SATO BAR Honda (M) +73 kör
13. M. WEBBER Williams BMW (M) +73 kör
14. F. MASSA Sauber Petronas (M) + 73 kör
15. J.P MONTOYA McLaren Mercedes (M) +73 kör
16. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) +73 kör
17. R. ZONTA Toyota (M) 73 kör
18. C. KLIEN RedBull Cosworth (M) +73 kör
19. N. HEIDFELD Williams BMW (M) +73 kör
20. D. COULTHARD RedBull Cosworth ( M) + 73 kör

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai:

Michael Schumacher:

Komoly verseny folyt közöttünk, a csapat azt mondta, adjunk bele mindent, és mi azt tettük. A pályával és a gumikkal nem volt baj, csak a berepülő palackok okoztak problémát. Nem tudtunk a Michelin akciójáról. Ez a negyedik győzelmünk itt, az amerikai futamon, éles versenyben is jó eredménnyel számoltunk.

Rubens Barrichello:

Szomorú verseny volt, szomorú volt látni, ahogy a többiek kimentek a boxba. Az ember legszívesebben velük tartott volna. Nagyon szoros volt a küzdelem, de sikerült a különbséget 3,1 másodpercre növelnem. Viszont mikor Michael jött vissza a boxból, nem tudtam rendesen befordulni, ezért kisodródtam. De a gumijaink remekül üzemeltek, még ennél is gyorsabbak lehettünk volna. Az emberek nem értették, hogy mi történik, minket hibáztattak, pedig nem mi tehettünk erről.

Tiago Monteiro:

Nyilvánvalóan vegyesek az érzéseim, nem vagyok annyira szomorú, mint a Ferrari pilótái, örülök az eredménynek, mert megküzdöttem érte. Célba kellett érnem és a csapattársammal is meg kellett küzdenem. Ez az elsőm évem, eddig minden versenyt befejeztem és a kilencedik futamon a dobogón állhatok. Hiába volt ilyen kavarodás a versenyen, de ezt az eredményt senki sem veheti el tőlem.


A futam részletesen:

Természetesen a két Ferrari jött el legjobban a rajttól, majd kialakult a sorrend. Elöl Schumacher és Barrichello, mögöttük Monteiro, Albers, Karthekiyan, Friesacher következett.

A 10. körben Christijan Albers állt ki elsőként tankolni, ahol mintegy 73 liter üzemanyagot töltöttek a Minardiba. Visszatérve a hatodik helyre állt vissza a holland versenyző, így a két Jordan autózott a harmadik negyedik helyen.

A nézőknek nem tetszett, ami a pályán történt, de nem csak integettek, hanem palackokat is bedobáltak a pályára.

A 19. körben Patrick Friesacher kihajtott boxba, ahol feltöltötték a versenyautóját, őt egy körrel később Narain Karthikeyan is követte. Ebben a körben a két Ferrari már lekörözte Patrick Friesachert.

A Jordan másik versenyzője, Tiago Monteiro a 22. körben érkezett a boxba az első tankolásra. Rubens Barrichello autóját a csapat a 23. körben tankolta fel, ekkor 84 liter üzemanyagot töltöttek az autójába.

Michael Schumacher két körrel később érkezett a boxba. A csapat először nem tankolta meg a versenyautót, a csapat csak ellenőrizte a gumikat, mivel nem volt velük gond, így nem cserélték le. Ekkor tették rá a töltőcsövet, és csak ezután tankolták fel a Ferrarit.

Egyszerre ugyanis nem lehet tankolni és kereket cserélni. Schumacher 16,8 másodpercet volt a boxban és Barrichello mögé tért vissza, mintegy 2 másodperccel.

Chritijan Albers a 31. körben tankolt másodszor, a holland tankolása nem volt problémamentes, lefulladt az autója. Rubens Barrichello mögött a sorrend a következő volt: Schumacher(+2,2 mp.), Monteiro(+35 mp.), Karthikeyan(+55 mp.), Friesacher, Albers.

Rubens Barrichello a versenyen ezen szakaszán gyorsabb volt Schumachernél, ezért sikerült 3 másodpercre növelni előnyét. Barrichello ekkor 1 perc 12:026 másodperces kört teljesített.

Patrcik Friesacher Minardiját a 45. körben tankolták fel másodszorra, egy körrel később Karthikeyan Jordanébe is üzemanyag került. Tiago Monteiro a 48. körben, Barrichello a 49.-ben járt a boxban.

Michael Schumacher az 50. körben ment ki a boxba a második kerékcserére, 7,7 másodpercig tankolták autóját.

Michael Schumacher úgy érkezett vissza a pályára, hogy pont Barrichello mellé érkezett. Rubens Barrichello nem tudott az ideális íven elfordulni, lecsúszott az ívről és füvön autózott egy kicsit. Ezzel ismét Schumacher került az élre. A brazil azonban nem adta fel és keményen üldözte német csapattársát.

A sorrend 19 körrel a vége előtt Schumacher, Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Albers, Friesacher volt.

10-12 körrel a vége előtt Rubens Barrichello visszavett a tempóból és nem üldözte csapattárását. A befutó sorrendje: Schumacher, Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Albers, Friesacher.