Autós embernek Moszkvában lehet-e nagyobb élmény annál, hogy a Moszkvics étteremben ebédelhessen és méregdrága veterán autócsodákat nézegethessen?

Korának, vagyis a második világháborút közvetlenül megelőző időszaknak egyik legszebb autója volt a Mercedes 540K - egyben az egyik legerősebb és leggyorsabb is. Annyira jó volt, hogy a harmadik birodalom légimarsalljának, Hermann Göringnek a tetszését is elnyerte az 5,4 literes, kompresszoros, 180 lóerős, nyolchengeres motorral hajtott, 170 km/órás végsebességre képes roadster

Korának, vagyis a második világháborút közvetlenül megelőző időszaknak egyik legszebb autója volt a Mercedes 540K – egyben az egyik legerősebb és leggyorsabb is. Annyira jó volt, hogy a harmadik birodalom légimarsalljának, Hermann Göringnek a tetszését is elnyerte az 5,4 literes, kompresszoros, 180 lóerős, nyolchengeres motorral hajtott, 170 km/órás végsebességre képes roadster

Múzeum nem lehet meg Ford Mustang nélkül, természetesen Moszkvában is akad belőle. Ez egy 1966-os modell 188 lóerős, V8-as, 4,8 literes motorral. Ebből a szériából 607 568 darab készült, vagyis finoman szólva is népszerűségnek örvendett. Nem véletlenül, hiszen szívdöglesztően nézett ki, jól ment (0-100 km/h: 7,8 s, végsebesség: 201 km/h) és bomba áron kínálták

Múzeum nem lehet meg Ford Mustang nélkül, természetesen Moszkvában is akad belőle. Ez egy 1966-os modell 188 lóerős, V8-as, 4,8 literes motorral. Ebből a szériából 607 568 darab készült, vagyis finoman szólva is népszerűségnek örvendett. Nem véletlenül, hiszen szívdöglesztően nézett ki, jól ment (0-100 km/h: 7,8 s, végsebesség: 201 km/h) és bomba áron kínálták

Autómúzeum nem lehet meg Ford Mustang nélkül


Elismerést érdemel a Moszkvai Autókiállításra a kis magyar csapatot meghívó Mazdát, hogy a repülőgép indulásáig fennmaradó pár óra eltöltésére egy moszkvai veteránautó gyűjtemény megtekintését szemelték ki. Annál is inkább, mert a hivatalosan Autoville Kulturális Központnak nevezett intézményben egyetlen Mazdát sem állítottak ki, holott a gyűjtemény darabjai között azért akadt egy-két olyan autó, amelynek simán kortársai lehetnének a japán gyár korai modelljei.
Valljuk azért be, az igazán mégsem meglepő, hogy egyetlen Mazda sem tűnt fel a nem túl nagy, összesen csupán 33 autót felsorakoztató gyűjteményben. Az viszont már az, hogy hazai, azaz orosz modellből sem állítottak ki túl sokat. Mindössze hármat, egy Moszkvics 400-ast, egy Pobeda M20-ast, és egy Volga M21-est. Ehhez képest csak a Rolls-Royce és Bentley páros négy autóval képviselteti magát, Jaguarból, az ős SS1-est is beszámítva hatot állítottak ki. Cadillacből és Mercedesből is ötöt-ötöt állítottak ki, az egy Mercedes 220-as kivételével csupa különleges, drága modellt.
Az amerikai szekció legimpozánsabb példánya a Cadillac 452 Roadster. A 452 természetesen a lökettérfogatot jelenti köbhüvelykben, ami 7412 köbcentinek felel meg. Már ez sem semmi, de az még kevésbé, hogy a V motor hengereinek száma nem 8, nem 12, hanem 16. Hiába, akkoriban (1932-t írunk) a tengerentúlon a 16 henger számított a non-plus-ultrának. A legnagyobb teljesítmény 167 LE, a végsebesség 155 km/h, a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 24 s

Az amerikai szekció legimpozánsabb példánya a Cadillac 452 Roadster. A 452 természetesen a lökettérfogatot jelenti köbhüvelykben, ami 7412 köbcentinek felel meg. Már ez sem semmi, de az még kevésbé, hogy a V motor hengereinek száma nem 8, nem 12, hanem 16. Hiába, akkoriban (1932-t írunk) a tengerentúlon a 16 henger számított a non-plus-ultrának. A legnagyobb teljesítmény 167 LE, a végsebesség 155 km/h, a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 24 s

A moszkvai gyűjteményben hazai, vagyis az orosz szekciójának két illusztris tagja. Előtérben a hírhedt Pobeda, amivel - a közhiedelemmel ellentétben - sohasem végeztek letartóztatásokat, viszont gyakran használták állami autóként. Háttérben az első Moszkvics 400, amely köztudottan a háború előtti Opel Kadett mintájára készült

A moszkvai gyűjteményben hazai, vagyis az orosz szekciójának két illusztris tagja. Előtérben a hírhedt Pobeda, amivel – a közhiedelemmel ellentétben – sohasem végeztek letartóztatásokat, viszont gyakran használták állami autóként. Háttérben az első Moszkvics 400, amely köztudottan a háború előtti Opel Kadett mintájára készült

A moszkvai gyűjtemény hazai, vagyis az orosz szekciójának két illusztris tagja


Talán ebből is látszik, hogy a kiállítás főként a luxusról és a legendákról szól. Az előbbi kategóriáról esett szó, az utóbbit talán jól illusztrálja a Ford Mustang vagy a Stingray Chevrolet Corvette. De ide sorolható az 1932-es származású Cadillac 452 Roadster, amelynek motorja nem nyolc, még csak nem is tizenkettő, hanem tizenhat hengeres. Kinek jutna ma eszébe ilyen motort kínálni – a csillagászati árú Bugattin kívül?

Ha teljesen korrektek akarunk lenni, akkor el kell ismerni, hogy az autózás legendáinak méltó hátteret adó, márvánnyal burkolt, tükrös mennyezetű épületében még egy orosz márkát sikerült megtalálni, és két másiknak a megismétlődésével is találkoztunk. A szuvenír boltot Csajkának, azaz sirálynak keresztelték, a büfét Volgának, az éttermet Moszkvicsnak. Hát ez utóbbiban kóstoltunk bele az orosz népi konyha céklalevesébe, a borscsba. Mennyei!

A ne felejtsék el becsülettel végigkattintani! Megéri.