Igazából két dolog maradt emlékezetes az új VW Polo Berlinben tartott ún. “statikus”, tehát nem-vezetős, csak megnézős-beülős bemutatójáról. Az egyik, hogy egy külföldi kolléga rosszul lett és vagy félórán át szaladgáltak hozzá a mentőorvosok, ápolók a rendezvényterem közepén, mire végre hál’istennek rendbe jött annyira, hogy támogatva, de saját lábán sikerült elhagynia a helyszínt. A másik, hogy a hoszteszlányok ilyen vicces teniszpólóban voltak:




Amúgy pedig láttunk egy tisztességgel megcsinált, kellően divatos, de nem túl extrém kisautót, egy tipikus Volkswagent, ami jól teljesít a hétköznapokban és még szeretni is lehet. Az új Polo nem hozott semmi különösebb nagy áttörést az autóiparba, de bizonyára megbízhatóan termeli tovább a profitot a Volkswagennek, ahogy tette eddig is öt generáción át.
Hol az innováció?
Nem szokásom fanyalogni sajtórendezvények kapcsán, de ez most tényleg kicsit sovány volt a világ legnagyobb autógyártójától. Ezeket a statikus premiereket autószalonokon szokták elintézni a márkák, 15-20 perces kis show-k keretében, egymást követve, két sűrű napban – van erre évente két nagyszerű alkalom Európában. De a VW most mégis úgy döntött, saját autószalont rendez erre az egy modellre. Nem értem, miért, mert az új Polo csak egy új Polo, semmi több.
A tervezők első vázlata az enteriőrről. Ennél azért jóval prózaibb lett a valóság
A GTI műszerfala, klasszikus kockás kárpitos ülésekkel
Borzasztó erőltetett volt, ahogy megpróbálták innovatívnak, előremutatónak eladni az Európa számos szegletéből összecsődített újságíróknak ezt a tagadhatatlanul csinos és korszerű, de a TFT-paneles műszeregységen kívül igazából semmi érdekeset nem hozó hatodik generációs kis VW-modellt. A beszédekből különösen erősen megragadt a fejemben két, egymást követő mondat: Az új VW Polo egyedi, osztályba nem is sorolható (“classless”) modell. Ami a legjobb a maga osztályában. Hm.
Az is elhangzott, hogy milyen sok új vezetéstámogató rendszer, biztonsági asszisztens került a kocsiba, és tényleg: a követőradaros tempomat, a holttérfigyelés, az ütközésveszély-jelző rendszer vagy a tolatáskor aktiválódó hátra-oldalra figyelő, szükség esetén automatikusan fékező rendszer máig nem szükségszerűen része a kisautók alapfelszereltségének. De azért sok modellben elérhetők ezek. Sőt, a sávelhagyásjelző vagy -megakadályozó rendszer is bekerült már a kisautókba, például az új Swiftbe is, hogy mást ne mondjak – valamiért a Polóból ez az extra mégis kimaradt.
Méretek: 4053x1751x1446 mm
Elektromos Polo nincs
Elektromos hajtást, hibridrendszert is vártunk volna az új Polóba, de nem kap ilyesmit. El is beszélgettem a márka egyik bennfentesével erről: ha a Golfból van villanyos, van plug-in, ha van elektromos Up, akkor az új városi kisautó miért nem kapható alkalmanként vagy mindig füstmentes hajtáslánccal? A válasz ott keresendő, hogy a BMW i termékvonalához hasonlóan a VW is tervez egy új almárkát, amelynek első képviselője az I.D. lesz, valamikor 2020-ban; arra a kis időre már nem akartak elektromos változatot fejleszteni egy ilyen konzervatív modellből, mint a Polo.
És a VW-nak nincsenek is olyan ambiciózus villamosítási tervei, mint a konszerntárs Audinak vagy a konkurens BMW-nek. Ezek a márkák azt ígérik, hogy 2025-re minden negyedik autójuk elektromos vagy konnektoros hibrid lesz. A Volkswagen 2025-re egymillió elektromos vagy plug-in autó gyártásával terveznek, ami a teljes gyártásnak kb. 15 százaléka lehet.

Az új Polo az első kisautó virtuális műszeregységgel
Száraz Poló információk
- A VW Polóból összesen eddig 14 millió kelt el világszerte
- A hatodik generációs VW Polo tengelytávja 9,4 centivel nagyobb elődjéénél
- A csomagtér térfogata 25%-kal nőtt, immár 351 literes
- Az új Polóhoz elérhető az Active Info Display nevű virtuális műszeregység
- A felszereltségek: Trendline, Comfortline, Highline, GTI, Beats
- 14 színváltozat, 13 műszerfalszín választható a kocsihoz
- 65 lóerős az egyliteres alapmotor, 200 a kétliteres GTI
- A Polo 90 lóerős földgáz üzemű motorral is készül
- Az induló ár Németországban 12 975 euró, kb. 4 millió forint
- A magyar induló ár még nem ismert, de a kifutó modellnél olcsóbb lesz a belépő változat
- Háromajtós nincs és nem is lesz
A bemutató után körbesétáltuk a kocsikat. A helykínálat nagyszerű, elöl-hátul sokkal tágasabb, szinte kompakt autós méretű az utastér. A kidolgozás minősége, az ajtók záródása, az illesztések precizitása a VW-től elvárhatóan tökéletes, az új Polót akár Audi-emblémával is lehetne árulni.
351 liter a csomagtér térfogata
Nagyra nőtt kollégáim egymás mögött: mindketten 190 centi felettiek és elfértek
A nyugat-európai piaci elvárásoknak megfelelően a személyre szabhatósággal is szintet lépett a Polo. Színek, kárpitok, felnik és stílusok sokaságából állíthatja össze ki-ki a maga Polóját igényei szerint. Az érintőképernyő mérete 6,5 és 8 col átmérő között változhat, a ma már alapvetőnek mondható mobilos konnektivitás mellett (Android Auto, MirrorLink, Apple CarPlay) mellett a “We by Volkswagen” nevű szoftverrendszer is elérhető a kocsiban, amivel a gyártó önkormányzatokkal kötött szerződésekkel igyekszik megkönnyíteni ügyfelei számára például a fizetős parkolások intézését. Berlin, Hamburg és Köln után bizonyára hamarosan Budapest is csatlakozik a WePark nevű rendszerhez. :-))))))
Ez hát az új Polo – egy szép, minőségi új Volkswagen, a kisautómezőny élére pozicionálva, sok szolgáltatással, de elektromos vagy hibrid hajtás nélkül. Egy népszerű modell hatodik generációja, egy helyes kis új autó – de semmi több. Az igazán izgalmas új kis VW-re még két évet várnunk kell.





