A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa egy héttel ezelőtt elviekben jóváhagyta a Forma-1-es időmérő bonyolításának megváltoztatását, azonban a pontos részletek kidolgozására a kérdés visszakerült a a szabályokat előkészítő Forma-1-es Bizottság elé, amelyben mások mellett a csapatoknak – köztük az új kvalifikációt ellenző, vétójoggal rendelkező Ferrarinak is – újból szavazniuk kellett. A Motorsport.com úgy tudja, hogy a változtatás csütörtökön átment a fórumon, most már csak annyi van hátra, hogy a jövő hétvégi szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Motorsport Világtanács szentesítse a végleges szabálycsomagot. Ha ez meglesz, így fest majd az időmérő Melbourne-ben: Q1 16 perc, 7 kieső, az aktuálisan leglassabb versenyzők 7 perc eltelte után, másfél percenként esnek majd ki, 15-en mennek tovább. Q2 15 peres időtartam, további hét kieső, a kieséses szakasz 6 perc elteltével indul, szintén másfél percenként búcsúzik az adott pillanatban leglassabb. 8 versenyző marad a fináléra. Q3 14 perces időtartam, a kieséses szakasz 5 perc után indul, az utolsó másfél percben két pilóta küzd majd a pole-ért.
A pár héttel ezelőtt a semmiből előrántott változtatási szándék, és annak eredménye tulajdonképpen senkinek sem tetszik amúgy, a pilóták, csapatok egyetértenek abban, hogy valódi igény nem volt erre. “Nagyjából értem én, hogy merre akartunk menni, a cél az időmérő megkeverése, mintha esős kvalifikáció lenne vagy ilyesmi. A Ferrarinak persze vétójoga van, szóval őszintén nem tudom, hogy életbe lép-e a rendszer Melbourne-ben” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sunnak. “Hogy feltétlenül szükség volt-e erre? Nem igazán. Drasztikusan megváltoznak-e majd a dolgok? Nem igazán. Nehezen érthető az újítás? Igen” – ismerte el Horner.
F1: Még mindig nem tudni, milyen lesz az időmérő
Nagyjából egy hét múlva Melbourne-ben már a rajtrácson elfoglalt helyekért küzdenek majd a Forma-1-esek, de továbbra sem egyértelmű, milyen rendszerben.
