Ma délelőtt sajtótájékoztatót tartott a LADA Hungary Disztribúció Kft. vezetése a márka visszatéréséről. Ormos István, a Duna Autó Zrt, tulajdonosa, aki 1958 óta van az autós szakmában, a márkakereskedői szerepből a Lada esetében importőrré is válik.
Budán kezd a Lada
Egyelőre az észak-budai helyszín biztos, ahol az Autóvárosban meglévő tíz mellé 350 négyzetméteres új szalon épül, mintegy 150 millió forintos beruházással. A központi szalon megnyitását november 1. és 10. közé tervezi a vezérképviselet. Még idén két-két kelet-magyarországi és dunántúli márkakereskedés létrehozása a cél.

Jövőre lesz 40 éves a 4×4-es matuzsálem. Hajtásláncát tekintve azonos a 4×4 és a 4×4 Urban, amely a régi Nivából ismeretlen kényelmi funkciókat kínál, köztük ülésfűtést és légkondicionálót. A Lada nem használhatja a Niva nevet, az a General Motorsé maradt a Chevy Niva nyomán
Árak: majd ősszel
Drágák a Lada újdonságai sem lesznek az ígéretek szerint. “Tetszetős autókat kell adni, jó áron” – mondta az alapvető célkitűzésről Markó Zoltán projektigazgató. Konkrét összegeket még nem tudni, de Ormos István, az importőr tulajdonosa célcsoportként azokat a használtautó-vásárlókat is megemlítette, akik 1,5 millió forintot szánnak autóra. Egy részüket valóban elcsábíthatja egy új autó, amelyhez összesen fél- vagy egymillió forintot kell felvenni hitelként.

Öt éve szűnt meg a személyautók forgalmazása, a képen a 110-es sorozat kombija, a 2112. Azóta a Nivák szerepeltek kisebb cégek kínálatában
A Lada választéka a ferdehátú ötajtósoktól a Niva pickupon át a dobozos Kocka Ladákon át korábban is viszonylag széles volt, más kérdés, mi jutott el ebből Magyarországra. A viszonylagos siker feltétele a választék bővítése.
Granta: a Lada Loganja
Indulásként a lépcsőshátú Granta lesz az alapmodell, nagyjából ez a Lada Loganja. Nagyobb valamivel a Granta ötajtós változata, a harmadik kivitel a Granta Sport. A korábban általunk is vezetett Kalina modellfrissítés utáni változatban érkezik hozzánk. Lesz belőle ötajtós ferdehátú és a kiskocsik között ritka kombi is, amely a SEAT Ibiza ST, a Škoda Fabia Combi és a Renault Clio Grandtour olcsó alternatívája lehet. A Kalina Cross három centivel nagyobb hasmagasságú verzió, marconább külsővel, de elsőkerék-hajtással, ami mostanság divatos.

Lesz gyári alkatrész a kínálatból rég kifutott autók számára is. Erről az Ezeröcsiről itt olvashat részletesen
Sportos Ladák, turbómotorral
A Lada Sport tevékenysége nem korlátozódik a WTCC túraautó világbajnokságra. Termékvonalként már novembertől megjelennek nálunk is a Lada Sport modellváltozatok. Gyári tuningváltozat egyelőre a Kalinából és a Grantából készül.
Sportfutómű, nagyobb fék, eltérő gumiabroncs, új váltó-áttételezés, áthangolt elektronika és hegyesebb vezérműtengely különbözteti meg ezeket a modelleket az alapverzióktól. A szívómotor 20 lóerővel erősebb lesz, de a motorblokkban bőven vannak még tartalékok. A gyárban már készül a turbófeltöltéses változat, amely 180 lóerős.
A HungaroLada végelszámolása óta, tehát öt évig szünetelt a személyautók importja. Az új importőr nyitni kíván a régi ladás közönség felé, biztosítva a rég kifutott modellek alaktrészellátását. A gyár vállalása szerint a korábbi modellekhez is lesznek gyári alkatrészek, egészen az 1970-es évekig visszamenőleg, ami fontos a még forgalomban lévő, mintegy 73 000 autó gazdája számára.




