| Röviden – Használt Opel Corsa C | |
|---|---|
| Mi ez? | 2000 őszén bemutatott, 2003 nyarán átdolgozott, 2006-ban leváltott kisautó, három- és ötajtós karosszériával. |
| Mennyibe kerül? | 450 ezertől egymillió forintig szórnak a használtautó-piaci árak. |
| Melyik motor jó bele? | Benzinesből az 1,2 literes Twinport, dízelből az 1,3 CDTI a legvonzóbb. |
| Mi van helyette? | Megannyi kortárs kisautó. Például Punto II, Suzuki Ignis és Ford Fiesta. |
E héten Hannoverben jártam, hogy a közeli Contidromban megismerjem a Continental friss autó- és gumiipari fejlesztéseit. A Contidrom egy olyan fontos tesztközpont, amit a Continental más üzletágai is csak évekre előre egyeztetve tudnak lefoglalni többnapos sajtóeseményekre a gumis kollégáktól. Hamarosan írok róla, mi mindent láttam-vezettem ott, például mobiltelefonról, távirányítva parkoló autót vagy E36 318ti BMW-t friss fejlesztésű és modern 1-es BMW-t 10 évvel ezelőtti gumival. (Nem túltárolt abroncsokról van szó, a korábbi összetétellel és mintázattal, de nemrég készültek.)





Azért jártam Hannoverben, hogy a Contidromban teszteljük, mit tud a régi BMW új gumival és az új BMW, régi gumikon. Élményben a pörgős 318ti Compact agyonverte az 1-est, még kikapcsolt menetstabilizálással is
Nagy város, kis Corsák
Összesen három és fél óránk volt németországi használt autókat nézni egy félmillió lakosú, 204 négyzetkilométeres nagyvárosban. Előző este megpróbáltuk a szállodában találomra megkérdezett hannoveri lakosoktól kideríteni, hogy hol vannak lehetőleg egy kupacban használtautó-telepek. Négy férfi és egy hölgy próbált segíteni, de egyikük sem tudott murvás használtautó-kereskedéseket, eredetiben Kieshändler említeni.

1400 euró alatt nem adja oda a kereskedő. Határeset, hogy érdemes-e behozni, de legalább szervizkönyves és csak 134 ezret futott
Ha érdekel, mit kell megnézni egy használt Opel Corsán és milyen bajai lehetnek, kattints erre a cikkre!
Ezres Corsák, 1500 euró alatt
A két egyliteres autó közül a kereskedésbelit céloztuk meg először. A fotókon ígéretesnek tűnt és optimistán azt felételeztem, hogy amit bevesz egy nepper, az annyira pusztulat nem lehet. A telefonban hallottak álltak is rá, elsőre tényleg mutatós kocsi, 2002 novemberéből.

Érintetlen a csomagtérvályú, a gyári matrica is megvan az oldalfalán. Az ezüstszínű autó 1000 euróvbl kijönne, de jól láthatóan törve volt hátulról és valószínűleg elöl is
Ám a türkizzöld autóban nem volt meg a kalaptartó, letört az elektromos tükörállítás kapcsolója, furcsán pótolták az oldalborítás hiányzó csavarját, és ami zavart, hogy semmilyen életjelet nem adott a CD30 rádió. Egyik sem megoldhatatlan feladat, de az egyértelmű hibákért némi árkedvezményt vártam volna.
Kint is vannak rémes autók
Pár száz méterre megláttunk egy lepukkant autótelepet. Top Preise (remek árak) hirdeti a molinó a kerítésen, ám többségében szakadék autók állnak szerteszét. Meglepett, hogy ilyenekkel még érdemes foglalkozni Németországban, de rajtunk kívül kora délután még két érdeklődő nézelődött.

Sokáig kellett volna kutatni itt egy épkézláb autó után. Németországban sem szép minden autó és aki nem csal áfát, annak ki kell fognia a behozatalra érdemes darabot a 315 forintos euró miatt
Drága taxi, drága a villamos
Irány a következő Corsa 1,0. Taxival a 9-10 kilométeres út 9000 forintba kerül, de az egyzónás villamosjegy 2 euró 60 centes, 820 forintos árát látva ez máris kevésbé vészes. Magántulaj, rendezett környék, a kocsi a háztömb előtt áll. Ezüstmetál háromhengeres, semmilyen szervizdokumentum nincs hozzá. 203 000 kilométert mutat az óra és szintén háromajtós, de ez legyen a legnagyobb baja.

Egyliteres, láncos vezérlésű motorjával igen jó autó lenne Budapestre a kis Corsa. Itthon félmilliótól mennek felelé az árak, légkondival inkább 600 ezer forinttól
A beszélgetésből nem lettünk okosabbak, az autó viszont elárult ezt-azt. A csomagtérszőnyeget felhajtva hátsó sérülés javítási nyomait láttuk, a pótkerékvályú sem olyan szép egyenletes, mint az előző autón. Elöl a jobb oldali fényszóró fényesebb a lemattult balnál, mivel cserélni kellett. A tulaj szerint nem ütközés, hanem az elromló fényszóró miatt, talán igaz.
Mitől nem megy a légkondi?
A próbaút vegyes élményeket hoz. Ferdén áll a kormány, nem működik az ablakmosó és a hirdetésben említett lyukas kipufogó miatt agylágyító lenne autópályán hazajönni vele. Nem a dob, hanem a leömlő repedt, amit biztosan cserélni kell. Cserébe az autóhoz vannak téli és nyári gumik felnire szerelve, jó profillal. Beüzemelném a légkondit, de nem csinál semmit. Majd megnézem, ha visszaértünk.

Jól nézzük meg, hogy megvannak-e a klímacsövek, látunk-e kompresszort az ékszíj alatt. Előfordult, hogy csak a belső téri kapcsoló volt meg a hirdetésben ígért légkondiból, de ez itthon is nagyon ritka
Autója válogatja, de a kompresszor a gázhiány miatt is mozdulatlan maradhat. Ha nincs gáz a rendszerben, a kenést biztosító gáz híján az okos elektronika nem engedi beindulni és bekrepálni a költségesen javítható kompresszort. Ezt úgy lehet ellenőrizni, hogy a nagyjából kisujjnyi vastag, fém klímacsöveken megkeressük a szelepet, leszedjük róla a műanyag védőkupakot és kulccsal vagy más hegyes tárggyal egy pillanatra benyomjuk a szelepet.

Semmilyen szervizdokumentum nem volt az autóhoz, a tulaj maga tartotta karban. Az első féktárcsák és betétek valóban újak voltak, a kuplungot is nemrég cserélte a srác
Megbukott a papírmunkán
Végül mégsem csaptunk egymás tenyerébe, a kedvező ár ellenére sem, de nem az autó hibái miatt. A tulaj csak lejelentve adta volna el az autót, tehát a forgalomból kivonva, majd én az érvényes vizsga alapján a kinti okmányirodában helyeztethettem volna újra forgalomba, hogy a nagyjából 60 ezer forintért beszerezhető exportrendszámmal hazahozzam a repedt leömlős, több mint érces hangú autót.
Aznapra bezárt az okmányiroda, a tulaj csak másnap délután tudta volna elintézni a kivonást, utána pedig még rám várt volna az új forgalomba helyezés. Plusz két napot nem tudtam rászánni a projektre más feladatok miatt, így végül ottmaradt a zöld és az ezüst Corsa is. Én könnyen lelkesülök autókért, de Mátyás kollégám realista és a megfelelő időben kimondta a megfelelő mondatot: “Azért, mert ez kevésbé rossz vétel a zöldnél, még nem kell megvenni.” Repülővel jöttem haza.


