A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája – a tömegcsökkentés szellemében – teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

Jók az F-type arányai. Eső esetén vászontetővel fedhető el az utastér, méghozzá 12 másodpercen belül. Ebben a kategóriában nem menő a nyitható fémtető, és a vászontető könnyebb is
A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.
A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek – így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.
Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.
Kedvcsinálóként egy egész kis filmet forgatott a Jaguar az F-type-pal és az F-type-ról. Rendezője Ridley Scott (Szárnyas fejvadász, Nyolcadik utas a halál, Gladiátor, Sólyom végveszélyben), főszereplői Damian Lewis és Lana Del Rey. Itt megnézhetik:






