Vezetéstechnika

Egyszerű kérdés, de nem árt tisztázni. Hogyan tároljuk a gumikat? A hókásából, négy év után előkotort papucsok valószínűleg nem felelnek meg a közlekedés kihívásainak!


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr, szeretném tudni, hogy árt-e a gumiknak, hogy hónapokig áll egy helyben, száraz garázsban az autóm.

Üdvözlettel, László

Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort
Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort
Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort
Ha figyelmetlenül belecsúsztunk a pirosba, és jön a 100.000 forintos csekk, nincs más teendő, mint a kasszához fáradni. A fellebbezés szinte teljesen esélytelen.
Nem mindegy hogyan tároljuk az abroncsot és meddig!
5 fotó
Nem mindegy hogyan tároljuk az abroncsot és meddig!

Nem mindegy hogyan tároljuk az abroncsot és meddig!

Nem mindegy hogyan tároljuk az abroncsot és meddig!


Szakértőnk válasza

Tisztelt Szabó Úr !

Nem árt ,jobb mintha a napi hőmérséklet ingadozásokat a szabadban kellene elviselnie, vagy egy dohos pincébe lenne bezárva. Egyébként max. 4 -5 évet ajánlanak a gyártók hasznos élettartamként, amikor az abroncs anyagának keveréke az állandó oxidációs folymatok ellenére még biztosítja a tapadás meglétéhez szükséges tulajdonságokat.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Egy körültekintő olvasó érdeklődik mennyire teszi tönkre Toyotáját a sok rövid út. Alaposságát, és aggodalmát figyelembe véve reméljük tudtunkra adja, mikor eladó sorba kerül a családi japán. Tuti vétel lesz.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi András!

Egy összetett kérdésben szeretném a tanácsát kérni. Jelenleg egy 2001-es 2 literes benzines (D4) Toyota Avensis-ünk van, amit nagyon szeretünk, kb évente 10e km-t megyünk vele, általában hetente 1-2 alkalommal van használva. Szeptembertől nejem visszamegy dolgozni, a gyerekeket pedig városon belül oviba és bölcsödébe kell hordani, majd ki a vonat állomásra.

Ez csak kocsival lesz meg oldható. Ezért kérdezném: – a napi 2×3 km-es utazgatás mennyire viselheti meg a kocsit, esetleg érdemesebb lenne venni valami kisméretű rohangálós “motorizált esernyőt”? (Amúgy nem lenne szükségünk a 2. autóra, de ha gazdaságosabb egy 2. kocsit venni, akkor a vásárlást 250-300eFt körüli összegből szeretném megoldani (átírással együtt).)

Ha Ön szerint érdemesebb 2. kocsit venni akkor milyen típust javasolna, illetve mik azok a típusok amiket biztosan érdemes elkerülni? A neten lévő kínálatból leginkább a 83-88 közötti Fiestákat, VW Polokat néztem, használat szempontjából azonban jobb lenne az 5 ajtós karosszéria, így jobb állapotú Marutin is gondolkodtam, de semmilyen típust nem zárnék ki. A kocsival szembeni egyetlen elvárás hogy minél kevesebből lehessen megbízhatóan üzemeltetni.

Segítségét előre is köszönöm! Gábor

Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort

Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

A 2001-es Avensis értéke aligha csökken 250-300 ezer forintnyit a rövid utak miatt, csak ezért ne vegyenek második autót. Az autóknak tényleg nem tesz jót a hideg üzem, a sok rövid út, de ez van, az Avensis ezt kibírja és a japán benzinesek eleve viszonylag hamar bemelegszenek. Motorizált esernyőként az 1992-2005 közötti Suzuki Swift az ideális, fenntartási költségben és fogyasztásban is verhetetlen, esetleg egy Golf II, Nissan Sunny vagy F Astra lehetne az alternatíva.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

A közlekedés lassan nagyobb kihívást jelentő játék lesz mint a Prince of Persia és a Mario keveréke. Elég egy lépést elnézni, elég egy apró hiba és már le is zuhantunk a mélybe. Csakhogy itt virtuális szívek helyett súlyos pénzösszegeket veszítünk.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

A Dózsa György út – Kerepesi út kereszteződésében átcsúsztam az épp pirosra váltó lámpán, 100.000 forintról kaptam egy csekket. Irreálisan soknak találom (frontális baleset okozásért 20.000 forint a bírság), lehet fellebezni ilyen esetben az összeg csökkentéséért? Olyat is hallottam, hogy ha a kamera nincs hitelesítve, nem érvényes a bírság, ezt én honnan tudom kinyomozni?

Előre is köszönöm a segítségét!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A piros jelzésen való áthaladás esetén tételesen megállapított közigazgatási bírságot szabnak ki, mely minden esetben 100.000,- Ft. Amennyiben vitatja a szabályszegést, illeték lerovása mellett fellebbezhet, a másodfokú eljárásban azonban mérséklésre nincs mód, a bírság megállapítása nem mérlegelés kérdése. A hitelesítési dokumentumok hiányával való védekezés ugyanakkor ritkán állja meg a helyét, ettől függetlenül hivatkozhat rá a fellebbezésben, vagy az esetleges bírói felülvizsgálat során is.

Üdvözlettel: dr.Kozma Tamás www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!