Astra I – Golf VI: máris egy összehasonlítás

Mi két hét múlva fogjuk kipróbálni az Astrát, amelynek forgalmazása januárban kezdődik hazánkban – az ötajtós modellel. A hazai piacon is fajsúlyos típusról a német Auto Bild weboldalán nemrég izgalmas cikk jelent meg, amely itt olvasható.

Örökrangadó a Golf és az Astra mérkőzése
1,4 literes turbómotorral mérkőztek meg az Auto Bildnél
Az Astra feltöltött benzinese 140 lóerős
Fogyasztásával győzött végül az Opel
Hosszabb az Astra, de nem tágasabb
19 fotó
1,4 literes turbómotorral mérkőztek meg az Auto Bildnél

1,4 literes turbómotorral mérkőztek meg az Auto Bildnél

1,4 literes turbómotorral mérkőztek meg  Auto Bildnél


Ebben a 122 lóerős Golf 1.4 TSI vív meg az Astra szintén 1,4 literes és turbós benzines, de 140 lóerős verziójával. Az európai értékesítési adatok alapján a kompakt kategória két meghatározó modellje a Golf és az Astra, ebben a sorrendben. Az egymáshoz időzített modellváltások miatt egy új Astra sosem támad régi Golfra és viszont, tehát két friss német autót mért össze a tekintélyes német lap. Micsoda meccs!

A külsőt döntetlenre adta a cikkíró, jöhet a térkínálat. A 193 centis szerző elöl egyformán jól ült mindkét autóban, hátul sem volt lényeges különbség, pedig az Astra jó húsz centivel hosszabb a Golfnál, mégsem tágasabb.

Idén 35 éves a Golf, 33 a GTI

Idén 35 éves a Golf, 33 a GTI


Gyári fotók a Golf VI-ról a galériában

Fej fej mellett

Elöl egyformán jó az üléshelyzet

Elöl egyformán jó az üléshelyzet

Elöl egyformán jó az üléshelyzet


2:2 után a motorok értékelése következett. Plusz 18 lóereje dacára az Astrát nem érezte dinamikusabbnak a tesztelő, mégis az Opel nyerte ezt a fejezetet, nem egészen fél literrel csekélyebb fogyasztása miatt.

Ezt követően újfent döntetlenre vizsgázott a két autó futóműve, mert a Golf kényelmesebb rossz úton, az Astra pedig kitűnő kormányzásával jeleskedik. 4:3 az Opelnek. És jött a költségek értékelése. Németországban, a mai német árak mellett itt sem tudtak egymás fölébe keveredni a vetélytársak. (Va negy olyan érzésünk, hogy ez itthon másképp lesz, hisz Magyarországon hagyományosan drágább márka a VW, mint az Opel.) A végeredmény 5:4 az Astrának.

Év Autója: duplázni nehéz
1985 Kadett E, 1987 Omega A, 2009 Insignia A

1985 Kadett E, 1987 Omega A, 2009 Insignia A

1985 Kadett, 1987 Omega, 2009 Insignia


Az Opel, mint többnyire az összes érintett márka, az Astrától is jó eredményt remél az Év Autója választáson. Információink szerint a zsűritagoknak már biztosítottak is tesztautót, hogy megismerjék a típust.

Ha az Astra I be is jut az utolsó körbe a díj elnyerésére esélyes hét autó közé, akkor sem lesz könnyű győznie. Az Insignia vitte ugyanis a 2009-es címet, és egymást követő évben nemigen bonthat pezsgőt azonos gyártó. Ez a díj elnyerésében kivételesen hatékony FIAT-nak sikerült csak, az első Puntóval és a Bravo/Brava párossal 15 éve.

A végeredménynek az Opelnél örültek

A végeredménynek az Opelnél örültek

A végeredménynek az Opelnél örültek


Az Auto Bild, vagy a legnagyobb kinti nyomtatott autós lap, az Auto motor und sport összehasonlító tesztjeiben mindig történelmi siker (vagy kudarc, attól függ, honnan nézzük), ha nem egy Volkswagen győz, ami persze nem független a VW-k színvonalától. A Volkswagen azzal vigasztalódhat, hogy egy szűk hónapja a konszernen belüli versenyt az Audival szemben megnyerte ugyanebben a lapban.

És egy érdekes Audi-Volkswagen csata

Akkor az A3 1.4 TSI az azonos motorú Golf, a Q5-ös a 2.0 TDI Tiguan ellenében maradt alul kicsivel. A többi párban a 200 lóerős benzines Scirocco legyőzte az Audi TT-t, a Passat 2.0 TDI a legtakarékosabb A4-est, a dízel Eos pedig az A3 Cabriót egyforma, 2.0 CR TDI motorral.

Új fejlesztés a 140 lóerős 1.4 turbó

Új fejlesztés a 140 lóerős 1.4 turbó


Gyári képek az Astráról a galériában
Csak az A5 Sportback nyert a Passat CC ellen

Csak az A5 Sportback nyert a Passat CC ellen

Csak az A5 Sportback nyert a Passat CC ellen


Az Audi az A5 Sportback 2.0 TFSI-vel vett revánsot a Passat CC 1.8 TSI-n, de a végeredmény így is 5:1.

Ne vegyük készpénznek

A magyar Golf-rajongók azért még ne szaladjanak Astrát, az Audi-fanok VW-t rendelni! A germán módra megcsinált összehasonlító tesztekben nemigen értékelik a magyarországi autóvásárlásokban oly fontos, nem egyszer döntő szempontokat, mint a gyártó arculata, a termék presztízse, és mindaz, amitől egy A3-as Audiért többet hajlandók fizetni a vásárlók, mint egy Golfért.Ott csak az adatok számítanak. Nálunk a szív is. Meg az imázs.