A magyar kormány ugyanis azzal a kéréssel fordult az Európai Bizottsághoz, hogy a fuvarozók visszaigényelhessenek 9-10 forintot a gázolaj literenkénti árából, mivel Magyarországon a jövedéki adó 85 forint, az európai uniós 75 forintos minimummal szemben.
Ez a munkacsoport szerint azonban indokolatlan előnyben részesítené a fuvarozókat más vállalkozásokkal és állampolgárokkal szemben, hiszen a fuvarozóknak nyújtott kedvezményeket nekik kellene megfizetniük.
A Veres János pénzügyminiszternek írt levelükben ráadásul azt szorgalmazzák, hogy a közúti teherfuvarozók teljes egészében fizessék meg az általuk okozott összes kárt, illetve költséget. Úgy vélik, hamisak a fuvarozók állításai a rendkívüli üzemanyagár-emelkedésről, ugyanis az elmúlt években az élelmiszerárak, a tömegközlekedési viteldíjak és más szolgáltatások árai sokkal nagyobb mértékben emelkedtek, mint az üzemanyagárak.
Nem felel meg a valóságnak a közúti áruszállítás ellehetetlenüléséről szóló információ sem a Levegő Munkacsoport szerint, adataik szerint ugyanis az utóbbi hat évben a gázolaj-felhasználás 45,8 százalékkal, a közúti teherfuvarozás teljesítménye pedig 112,8 százalékkal emelkedett, miközben a bruttó hazai termék csak 24,9 százalékkal nőtt.
Különösen sürgetőnek tartják viszont a nehéz tehergépjárművek kilométer-arányos úthasználati díjának a bevezetését minden útvonalon. Ez felel meg a piacgazdaság, a társadalmi igazságosság, a jogállamiság és a környezetvédelem követelményeinek.





