Mit mondjunk egy olyan dízelmotorról, amelynek literteljesítménye gyári állapotban 90,87 lóerő/liter? Egyrészt fejet hajtunk a mestermunka előtt, másrészt kizárjuk, hogy a BMW 535d motorját érdemes volna tovább tuningolni.
Ezt nem mindenki gondolja így. A brit Superchips érzett még tartalékot a 2993 köbcentis blokkban és alaposan megpiszkálta a motort. Az eredmény: a próbapadon mért 566 Nm helyett 623 Nm és 272 lóerő helyett 319 lóerő.
A beavatkozás 45 percet vesz igénybe, és csak a motorvezérlő elektronikát érinti. A BMW is tartalékokat hagy a motorban, hogy az autó pocsék minőségű gázolajjal is gyors meghibásodás nélkül üzemeljen. A tuningcég ezt a védelmet iktatja ki a vezérlés módosításával.
A gyári százra gyorsulás 6,5 másodperc, ami a módosítások hatására becsléseink szerint 6 másodperc alá csökkenhet.