A Connolly cég, melyet 1878-ban alapítottak, becsődölt. Egyszerű a mondat, mégis nehéz megérteni. Connolly az autóiparban jelentős márkák számára szállított, úgy, mint Rolls-Royce, Bentley, Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Morgan.
Ma az angol királynő sofőrje éppúgy, mint a Concorde utasai, vagy a brit Parlament alsóházának képviselői is az udvari szállító által gyártott bőrüléseken ülnek. A Connolly név mítosszá legendává vált, melynek most vége. A felszámolócég biztosának közlése szerint jelenleg a csődvagyon eladásával foglalatoskodnak. Az ashford-i és northhampton-i munkásokat, összesen 165 főt, már elbocsátották.
A Connolly cég családi vállalkozás volt, közölte elnöke. Szerinte az olcsó kelet-európai beszállítói konkurencia, a nehéz kereskedelmi feltételek, a szeptember 11-i tragédia okozták az összeomlást. Továbbá amióta az Aston Martin a Ford-hoz tartozik, a Bentley a VW-hez és a Rolls-Royce a BMW-hez, azóta a világ még bonyolultabbá vált a cég számára.
Bennfentesek azonban tudni vélik, hogy Connolly valójában elszámította magát. Portugáliában, Argentínában és Vietnamban vegyes vállalatokat hoztak létre, Detroitban lerakatot nyitottak. Onnan látták el a Ford-ot és a GM-et. Tulajdonképpen tömegkereskedelemre akartak átállni, csak nem értettek hozzá.
A sikertelenséget mutatja, hogy már 2000-ben 6,7 millió fontos (2,5 milliárd forintos) veszteség volt a Connolly számláján, majd a szeptember 11-i terrortámadás után a veszteség 6 milliárd forintnak megfelelő fontra nőtt.
2002-ben átvette a cég vezetését a KPMG, csődöt hirdetett és megpróbálta a céget eladni, de eredménytelenül, melynek következtében az autógyártók most lázasan kutatnak egy megfelelő bőrgyártó utód után.
A Bentley a jövőben Ausztriából, a Boxmark cégtől vásárol, az Aston Martin pedig Skóciából. A cég neve a szigetországban azonban nemzeti szentséggé vált. Még ha a konkurensek szidják is, hogy a bőr hírneve sokkal nagyobb volt, mint annak minősége, valójában vitathatatlan marad, hogy a Connolly cég tönkremenetelével csak a legenda marad fenn.
