A Fiat új dízelmotort fejlesztett ki kiskategóriás autókhoz. A motor töltőlevegő-hűtős, hengerenként négyszelepes. Két vezérműtengelye lánchajtásos, a befecskendezést Multijet rendszer végzi.

A Multijet a Fiat legutóbbi fejlesztését jelöli a közös nyomócsöves dízeleken, amellyel az eddigi Unijet befecskendezésnél jóval finomabb az üzemanyag porlasztása. Az új rendszer ütemenként nem összesen két, hanem a fő dózist is több egységre bontva fecskendezi be az üzemanyagot, ami lágyabbá teszi az égést. Ezzel a technológiával a motor hangja is jócskán csökken. Változtatható geometriájú turbós változat is várható a közeljövőben.

Ezt a kis erőforrást Lengyelországban fogják gyártani és 2003-tól már kapható lesz Fiat kisautókban. A motor teljesítménye 70 lóerő 4000-es fordulaton, 170 Nm-es nyomatékmaximumát már 2000-es fordulaton leadja. A motor megfelel a 2005-től érvényes Euro4 kipufogógáz szabványnak.

Várhatóan a GM és a Fiat között létrejött együttműködésből fakadóan ez az erőforrás bekerül más autókba is a General Motors konszernen belül, például az Opel Corsába.

Sorozatgyártású személyautóban a Fiat konszern kínált a világon először közös nyomócsöves befecskendezést, az 1997-ben bemutatott Alfa 156 JTD-ben. A Fiat a Roverrel együtt úttörő volt a közvetlen befecskendezéses dízelek meghonosításában a személyautók között.