Augusztus elsején, csütörtökön a Mitsubishi Motors hivatalosan bejelentette, hogy 676 741 1993 és 1998 között gyártott Minica és Minica Toppo kisautót hív vissza átvizsgálásra. Az autókat kizárólag Japánba értékesítették. A kötelező szervizlátogatás egyes becslések szerint 50 millió dolláros (12,5 milliárd forint) költséget ró a japán gyártóra.

A Mitsubishinél óriási botrányt kavart nemrégiben, hogy napvilágra került a japán gyártó kétmillió autót érintő visszahívása, melyet megpróbáltak eltusolni.

A hatalmas költséggel járó visszahívás igen rosszul jön a DaimlerChrysler fennhatósága alá tartozó márkának. A Mitsubishi súlyos anyagi problémákkal küzd, és további megterheléseket ró a japán gyártóra az újabb visszahívási botrány. A cég élére nemrégiben nevezték ki teljes jogú elnök-vezérigazgatónak Rolf Eckrodtot, aki korábban alelnökként vett részt a vállalat irányításában. A német résztulajdonostól érkező vezető feladata nem kisebb, minthogy új irányvonalat találjon a identitászavarban szenvedő márkának, és nyereségessé tegye azt.