A dinamikus külsőt lendületes tetőívvel és B-oszlop nélküli karosszériával koronázza meg a GST. 22 colos kerekekkel és AMG motorral nyomatékosítja a Vision GST sportosságát a Mercedes-Benz. A tető elektrokróm üvege az első szélvédőtől majdnem a csomagtérajtóig ér. A tűző naptól a napsütés intenzitásától függően sötétedő réteg védi az utasokat. Nem tudni, vajon a szériaváltozat átveszi-e a tanulmány egymással szemben nyíló oldalajtóit. Érdekességük a rendkívül nagy nyitási szög: mindkét ajtó 90 fokban nyílik.

Nemes anyagokból áll össze a belső tér. A koncepcióautóban fa, bőr és alumínium található. A belső világítást fénykibocsájtó fóliával oldják meg. Középen és hátul két-két utasnak jut hely, szériában valószínűbb a hétüléses kialakítás. Hátul DVD-lejátszó és képmagnó szórakoztatja a bent ülőket.

A műszaki felépítés is jövőbe mutató. Az Airmatic légrugózás mellett a tanulmányautó különlegessége az SBC (Sensotronic Brake Control) elektrohidraulikus fék. Szénszálas erősítésű kerámia féktárcsák kerülnek a koncepcióautóba. Korábban már bemutattuk a Pre-Safe rendszert, amely szintén megtalálható lesz a Vision GST-ben.

A 4-ETS (Four Wheel Electronic Traction System – összkerékhajtási rendszer elektronikus kipörgésgátlóval) az ML hobbiterepjáró után a GST-be is bekerül. Ugyanez a berendezés a klasszikus Mercedes-Benz terepjáróban, a 463-as G-osztályba is megjelenik. Szerencsére nem a manuálisan zárható három differenciálzár helyett, hanem mellett.