Münchenben az idén őszi autó-kiállításon hangzott el hivatalosan a kínai BYD-tól, hogy először a Dolphin Surföt gyártják majd szegedi gyáregységükben, most pedig itt a megerősítés a második autóról is hazai gyártásból: 

a BYD Atto 2 szintén Szegeden készül majd, méghozzá az új, faceliftes, hibrid és elektromos változat! Eddig csak elektromos hajtással volt elérhető az Atto 2.

Az új üzemben a gyártósorok 2025 év végén indulnak a robotok telepítése és beüzemelése után, a próbagyártás jövő januárban kezdődik, a kínai autók tényleges sorozatgyártása 2026 második negyedévétől folyik majd. A BYD második Magyarországon is gyártott személyautója, az Atto 2 két-két elektromos és konnektoros hibrid verzióban lesz kapható.

Galéria

6 fotó

Az Atto 2 e-autóként 45,1 illetve 68,4 kilowattórás akkut kap, a motor 176 illetve 204 lóerős. A kisebb akkuval 312, a nagyobbal 430 km-t tehet megtenni majd velük, WLTP-szabvány szerint. A lítium vasfoszfát akkumulátor egyenáramon 155 kilowattal tölthető – számolt be róla kollégánk Szörényi Andris, aki épp a napokban próbálja ki a modellt Barcelonában.

2026 első negyedévétől full hibrid is lesz a Suzuki eVitaránál 5,5 centivel hosszabb autóból, külső töltésű akkumulátorral. Konnektoros hibridként az Atto 2 DMi, 7,8 és 18 kilowattórás akkuval érhető el. 1,5 literes, 98 lóerős négyhengeres szívómotorja többnyire az akkut tölti és a hajtó villanymotor egyedül mozgatja a 212 lóerős rendszerteljesítményű autót.

A soros hibrid üzemmódról párhuzamos hibridbe is átválthat a hajtáslánc, amikor mindkét motor erejére szükség van. Ezen kívül a benzinessel az akku is felölthető, ha csak elektromos hajtással megközelíthető zónán kell áthajtanunk. Az akku töltöttségét az autó 25-70 százalék között képes tartani, a kívánt szint a menüben beállítható.

Hamarosan részletesen is bemutatjuk a hibrid Atto 2-t a Vezessen.

Az Atto 2 elektromos változatáról itt olvashatod átfogó tesztünket: