Kaotikusan indult a vasárnapi Mexikóvárosi Nagydíj, a rajtot követően több incidens is történt. Az élmenők mellett a Racing Bulls-os Liam Lawson is érintett volt, az új-zélandi a második kör végén új orrkúpért a bokszba is ment, ám amikor visszatért a pályára, az első kanyarban kis híján gázolt, két marshal rohant át előtte a pályán.

A pilóta a rádión szentségelve jelezte a dolgot. „Basszus! Most szórakoztok velem? Láttátok? Kurvára meg is ölhettem volna őket!” – mondta.

A futam után a Nemzetközi Automobil Szövetség „megmagyarázta” a tényleg nagyon veszélyes esetet.

„Az egyik első kanyaros incidens után a versenyirányítás tudomására jutott, hogy törmelék található a kanyar csúcspontjában. A 3. körben a marshalokat is értesítették erről, készenlétbe helyezték őket, hogy bemenjenek a pályára, miután az összes autó áthaladt az 1. kanyaron. Amint kiderült, hogy Lawson a bokszba ment, azonnal visszavontuk az utasítást, és rögtön dupla sárga zászlót rendeltünk el. Egyelőre vizsgáljuk, mi is történt ezt követően” – utalt arra a felügyelőszervezet, hogy a helyi erőknél lehetett valami hiba. Az FIA ezzel együtt hangsúlyozta, hogy nagyra tartják az illetékes klub, az OMDAI és az önkéntesek munkáját.

Talán épp a futam eleji ijesztő pillanatok hatására a verseny hajrájában túl óvatos lett a versenyirányítás. Ugyan a mclarenes Lando Norris győzelme nem volt kérdés, a Mexikóvárosi Nagydíj hajrájában mind a 2., mind a 4. hely sorsa nyitott volt, a Red Bull-os Max Verstappen a ferraris Charles Leclerc nyakában lihegett, míg az akkor még bajnoki éllovas Oscar Piastri a haasos újonc, Oliver Bearman elkapásával igyekezett megakadályozni, hogy csapattársa megelőzze őt a tabellán.

Előzés végül nem történt, ugyanis a 70. körben a versenyirányítás virtuális biztonsági autós szakaszt rendelt el, amikor a végig műszaki hibákkal küzdő Carlos Sainz a 14-es kanyarban, a stadionrészen kipördült, a falnak verte a Williamst. Akkor nem látszott, de a spanyol gyorsan egy megnyitásba, korlátok mögé vezette az autót, talán elég lett volna az adott szakaszra érvényes sárgázás, de az FIA szerint indokolt volt a VSC:

„Sainz (…) autója nyitott helyen állt le. Az autó füstölni is kezdett, a versenyirányítás felé a tüzet jelentette, ami egyértelművé tette, hogy a mentéshez pályára kell küldeni a marshalokat. Az ilyenkor szokásos standard eljárás szerint a versenyt neutralizálni kell, ebben az esetben a virtuális biztonsági autót vetettük be, amíg az autó biztonságos helyre nem került. A VSC azonnal véget ért, amint az autó védett helyre került, a futam zöld zászló alatt is ért véget” – írta a szervezet.