A kínai autóipar rekordgyűjtő offenzívája tovább dübörög. Most a BYD egyik almárkája szerzett komoly trófeát. Nem sokkal azután, hogy a YangWang U9 Track Edition felállította az elektromos autók sebességrekordját, a modellt átnevezték U9 Xtreme-re, visszavitték a versenypályára, és könnyedén elérték vele a 308,4 mérföld/órás, azaz 496,22 km/h-s sebességet.

A csúcssebességet Németországban, az ATP Papenburg nagysebességű oválpályáján érték el, Marc Basseng vezetésével. Fontos kiemelni, hogy a mérés csak egy irányban történt, így technikailag az SSC Tuatara kétirányú, 282,9 mph (455,3 km/h) átlagsebességgel elért rekordja – legalábbis egyelőre – megmarad.

Ezzel azonban a YangWang felülmúlta a Bugatti Chiron Super Sport 300+ modelljét, amellyel Andy Wallace 2019-ben 490,48 km/h sebességet ért el, szintén egyirányú mérés során.

Az U9 Xtreme elképesztő csúcssebességének egyik legfőbb oka a hatalmas teljesítmény. Az autót négy villanymotor hajtja, melyek összteljesítménye 2978 lóerő, ami több mint duplája a hagyományos U9-es 1288 lóerős teljesítményének. Emellett ez az első sorozatgyártott autó, amely 1200 voltos platformra épül, és jelentősen nagyobb energiasűrűségű akkumulátorokkal rendelkezik, mint bármely más BYD modell.

A Bugatti brutális rekordját is könnyedén szárnyalta túl a kínai hiperautó 2

Egy belső kamerás felvétel is megörökítette, ahogy az elektromos hiperautó eléri a rekordsebességet. Basseng több mint 186 mph (300 km/h) sebességgel vette be az oválpálya döntött kanyarját, mielőtt padlóig nyomta a gázpedált, és sokkoló ütemben gyorsult tovább. Brutális módon zúzott 400 km/óra felett, és csak azért nem érte el az 500 km/órás álomhatárt, mert Bassengnek lassítania kellett, mivel az autó sodródni kezdett a pálya melletti bal oldali korlát felé.