Nem is olyan régen a jövő kulcsaként beszélt arról a Nissan, hogy világszerte hat formatervező stúdiót működtet, amelyek azonos értékrenddel, de eltérő fókusszal teremtenek csodálatos, jövőbe tekintő koncepciókat.
Ez mostanra radikálisan megváltozott. A hat stúdióból kettőt – az észak-amerikai és a dél-amerikai lokációt – végleg bezárják, a londoni, illetve a Japánban működő, központi formatervezési központ alkalmazotti létszámát pedig jelentősen csökkentik.




A jövőben ez utóbbi, a negyedmillió lakosú Acugi városában működő Global Design Center végzi majd a formatervezési feladatok oroszlánrészét, munkájukat a Los Angeles-i, londoni, sanghaji és tokiói stúdiók támogatják.
A változást nem csak az alkalmazotti létszám csökkentése indokolta, bár tény, hogy a Nissan 2028 második negyedévére 20 ezer dolgozójának kíván felmondani.
A változástól a formatervezési folyamat leegyszerűsítését, a bürokratikus fázisok kiküszöbölését remélik. Lendületesebb, közvetlenebb együttműködésre számítanak a mérnökök és a dizájnerek között, ami nagyjából 30 százalékkal csökkentheti a formatervezési fázis időigényét.
Képeinken a Nissan londoni dizájnstúdiója által tervezett, új generációs Nissan Micra látható
Hasonló mértékben kívánják felgyorsítani a modellek teljes fejlesztési ciklusát: a jelenlegi 52 hónap helyett átlagosan 37 hónap alatt szeretnének kifuttatni minden új típust, a modellfrissítésekre pedig 48 hónap helyett 30 hónapot szánnának.
A Nissan már kipróbálta ezt a stratégiát Kínában, a globális bevezetésre az ottani kedvező eredmények ismeretében kerül most sor.
Ezzel a munkamódszerrel fejlesztik ki az új generációs Nissan Skyline szedánt, amely 2027-ben kerülhet piacra Japánban és Észak-Amerikában (ott Infiniti Q50 néven).
Képeinken a Nissan londoni dizájnstúdiója által tervezett, új generációs Nissan Micra látható
Nem a dizájnstúdiók jelentik az egyetlen veszteséget a Nissan 2025-ös naptárában…



