Az év első felében 21 százalékkal, 235,4 milliárd forintra nőtt az AutoWallis árbevétele, az EBITDA -ja (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) pedig 8,1 milliárd forintot ért el.
Ez tíz százalékkal marad el az egy évvel ezelőtti adattól, miközben az első negyedév végén még 31 százalékos volt a különbség. A cég szerint mindez azt mutatja, hogy már a második negyedévben eredményesek voltak a korábban bejelentett, hatékonyságot növelő és költségeket csökkentő intézkedések.
A 2025-ös év első felére bizonytalan és kiszámíthatatlan gazdasági folyamatok voltak jellemzők. Bár Európa nagyobb gazdaságai – Németország, Franciaország – elkerülték a recessziót, ennek ellenére több helyen stagnált, vagy csak kis mértékben növekedett a fogyasztás, viszont a vártnál magasabban alakult az infláció – hangzott el a cég új irodaházában tartott csütörtöki sajtótájékoztatón. A kiszámíthatatlanságot fokozta az amerikai kereskedelmi vámok bevezetése, amelyek további áremelkedést indukáltak, már bevezetésük előtt is. Ennek ellenére a közép-kelet-európai (CEE) régió kis mértékű GDP-növekedést tudott felmutatni.
Miközben az EU-ban 1,9 százalékkal csökkent az újautó-értékesítés, az AutoWallis releváns piacai 2-7 százalékos növekedést produkáltak. A csoport által értékesített új és használt gépjárművek száma 3,4 százalékkal, 26 314 darabra emelkedett az év első hat hónapjában.
Az Európai Unióban 2025 első félévében kis mértékben csökkentek a személyautó-eladások: a visszaesés mértéke -1,9%volt, ami 5 576 568 személyautó forgalomba helyezését jelenti. A nagyobb volument jelentő piacokon visszaesést lehetett tapasztalni: Németországban 1,4 millió (-4,7%), Franciaországban 842 ezer (-7,9%), Olaszországban 855 ezer (-3,6%) volt a forgalomba helyezett személygépkocsik volumene, ezzel szemben a közép-keleti európai régió országaiban növekedés (+0,9%) volt megfigyelhető.




A magyar személyautó-piac 2025 első félévében az EU és CEE átlagához képest is jobban teljesített: 66 098 személygépkocsit helyeztek újonnan forgalomba, ami +4,3%-os növekedés az előző évhez képest. Az EU 15,3%-os értékétől elmaradva az elektromos autók aránya a CEE átlagával megegyezően 7,9%volt, az értékesítések az előző évhez képest ugyan növekedtek (+12,2%), de a növekedés mértéke EU átlag alatti.
Az AutoWallis magyar importőri márkái révén (Renault, Alpine, Dacia, Opel, Jaguar, Land Rover, KGM, Isuzu, Farizon) továbbra is a második legerősebb importőri szervezet a hazai piacon, 11,21%-os piac részt képviselve.
Ormosy Gábor vezérigazgató értékelése szerint továbbra is bizonytalanság jellemző a régióban, hiszen a különböző piacok nagyon vegyesen működnek. Nem várható trendforduló az év második felén túl sem.
Magyarországon rövid távon arra számítanak, hogy az egyelőre csak pletykaként létező, állítólag ősszel magánszemélyek számára induló villanyautós állami támogatás nagyot lendít majd az értékesítésen. Mint megtudtuk, az AutoWallisnál arra számítanak, hogy a támogatással olcsóbbak lehetnek az autók elektromos változatai a belső égésű modelleknél.
Mint az AutoWallis elemzéséből kiderül: 2025 második felére várható a kínai autómárkák piaci részesedésének további növekedése az Európai Unióban. A kínai gyártók 2025-re csaknem megduplázták a piaci részesedésüket: a 2024-es 2,7%-os piaci rész 2025-ben már 5,1%-ra nőtt. Ez várhatóan tovább gyarapodhat, ugyanis a jelentősebb kínai autómárkáknak egyelőre csak kisebb része van jelen Európában, viszont több nagyobb gyártó is tervezi a piacra lépést a következő 12 hónapban.
A kínai márkák európai szerepvállalása kapcsán Ormosy Gábor elmondta, hogy a japánok és a koreaiak által látott trendet várja, vagyis hogy berúgják az ajtót, elvisznek egy piaci részt, de nem változik meg drasztikusan a piac, hanem beépülnek az új márkák is. Rámutatott, hogy a hagyományos autógyártók reagáltak, kapacitásokat építettek le, miközben a modellkínálatot átalakították. Ez a piaci átalakítás pedig jó lesz az ügyfelek számára, hiszen profitálnak a márkák harcából.
Az AutoWallis idén több új kínai autómárka forgalmazását is megkezdi Magyarországon. A jelenleg már kapható BYD, MG és Farizon mellé érkezik a Nio és az Xpeng is.
Az Xpenget korábban ebben a cikkünkben mutattuk be:



