Felhős, szürke, de meleg időben – 27 Celsius-fokos levegő-, 40 fokos aszfalthőmérséklet –, 17 órakor megkezdődött a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzése az új főépülettel és főtribünnel korszerűsített Hungaroringen.

Az első gyakorláson a McLaren megfoghatatlan volt, csak a ferraris Charls Leclerc került a közelükbe. A második edzésre két állandó pilóta is visszatért: a hát-nyakproblémák miatt inkább pihenő Fernando Alonso, valamint az autóját ifjoncnak (Paul Aron) átadó sauberes Nico Hülkenberg is nekifutott – utóbbi is hagyta el elsőként a bokszutcát.

Az első etapokra szinte mindenki a közepes keverékű Pirelliket tette fel.

10 perc után Leclerc volt a leggyorsabb, de épp ekkor vette át a vezetést a mclarenes Lando Norris. Az akkor 3. George Russell a Mercedesszel már több mint fél másodpercet kapott. Piastri aztán még gyorsabb volt.

Szenvedett viszont Max Verstappen, a 8-9. álltak csapattársával, Cunoda Jukival, aki az autó pocsék balanszára panaszkodott a rádión. Nem sokkal később a holland is megerősítette, hogy tapadás se elöl, se hátul, olyan, mint ha jégen vezetne.

Kattints a képre, galéria nyílik!

10 fotó

A lágy gumis etapokat nem egész fél óra elteltével a williamses Carlos Sainz és az Aston Martin-os Lance Stroll nyitotta, de a mclarenesek sem vártak. Piastri komoly forgalmat kapott, de így is az élre ugrott, Norris belehibázott az első körébe, elvette, a második nekifutásra már szűk háromtizedet adott csapattársának.

Verstappen a lágyakon is több mint egy másodperccel volt lassabb Norrisnál, de Leclerc is csak fél másodperccel hátránnyal lépett fel a 3. pozícióba – kisebb meglepetésre Stroll rövidesen le is taszította onnan. Alonso sem ment rosszul, ő a monacói mögé, a 6. helyre ért fel.

A Red Bull hollandját egyébként még vizsgálat alá is vonták, amiért a 3-as kanyarban kidobott egy törlőkendőt-rongyot, esetleg balaklavát a pilótafülkéből.

Kis híján nagy bajba került Norris: az utolsó kanyar bejáratán megcsípte a füvet, kisodródott, nem sokon múlott, hogy a falba tegye a McLarent.

Sainz aggasztó üzenetet kapott a rádión: arról tájékoztatták, hogy “minden elszállt” az autóban, azonnal menjen be a bokszutcába, az autó “nem biztonságos”, azaz elektronikai meghibásodásról volt szó – a probléma, hogy a rádió sem működött egy ideig, aztán viszont minden helyreállt, újra működött a telemetria is, így a spanyol kint maradhatott körözni.

Eddigre gyakorlatilag mindenki visszaváltott a közepes, esetleg a kemény keverékekre – köztük Verstappen is, aki a rádión “vezethetetlennek” bélyegezte az autót.

A mclarenesek a végén még egy érdekes incidensbe keveredtek: 

Az edzés rajtszimulációkkal zárult.

A hungaroringi hétvége szombaton 12.30-kor folytatódik a harmadik szabadedzéssel, az időmérő edzés 16 órakor kezdődik majd, vasárnap 15 órakor rajtol a verseny.

F1: Verstappen teljesen elveszett a Hungaroringen 7

Kép: Formula1