A General Motors – amely 1931 és 2008 között folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója volt, jelenleg viszont csak hatodik a rangsorban – áprilisban megnyitotta ötödik globális formatervező stúdióját, és ezt egy látványos, bár meglehetősen futurisztikus Corvette-tanulmánnyal ünnepelte.




Most visszatértek hazai pályára, és a 2021 óta működő pasadenai (Kalifornia, USA) stúdiónak adtak lehetőséget, hogy megmutassa, hogyan képzeli el a világ egyik legismertebb sportautóbrandjének jövőjét.
Ha a londoni koncepció úgy nézett ki, mint egy négykerekű katamarán, a kaliforniai álom teljesen hagyományos esztétikát követ, már amennyire hagyományosnak nevezhető egy 105 cm magas, 218 cm széles sportautó.
(A 105 cm egyébként nagyjából az átlagos testmagasság felső határa a négyévesek, és az alsó határa az ötévesek körében, de ha a te gyereked nem ekkora, ne ess pánikba, ez önmagában nem jelent semmit.)
A klasszikus középmotoros arányok persze csalókák, két okból is.
Egyrészt, mert a hajtáslánc elektromos, az akkucellák pedig T-alakban helyezkednek el az utasok között és mögött, ami kedvező légellenállást és alacsony üléspozíciót tesz lehetővé.
Másrészt, mert a California Corvette Concept komplett eleje előrebillenthető és leemelhető, így a kupéból roadster varázsolható – pontosabban nyitott tetős versenyautó, ahogy a Chevrolet fogalmaz.
Ezeknek köszönhetően különösen filigrán a konstrukció. A szénszálas monocoque utascella mögött összeszűkül a szerkezet, és mindent az aerodinamikának vet alá. Az aktív légterelő elemek nemcsak a légellenállást és a leszorítóerőt szabályozzák, de a fékezést is támogatják.
A vezetői környezetről csak a gyártó leírása alapján tudunk beszámolni: vezetőközpontú, minimalista cockpitet kell elképzelnünk, „integrált szerkezeti elemekkel és teljesítményközpontú kijelzőkkel”.
Az elsődleges műszeregység egy head-up-kijelző, amely kiterjesztett valóságú megjelenítéssel gondoskodik a teljes körű tájékoztatásról, ugyanakkor sportos vezetéskor csak a legfontosabb adatokat vetíti ki a vezető szeme elé.
Ezenkívül nem sok tudnivaló áll rendelkezésre az elöl 21, hátul 22 colos kerekeken álló Corvette-koncepcióról, amelyet amúgy nem szándékozik gyártásba venni a Chevrolet.
A 42 ezer m2-en elterülő pasadenai formatervező központban 130 embert dolgozik a General Motors különböző dizájnfeladatain; a Corvette-tanulmány kidolgozásának mozzanatait az alábbi galériában tekintheted meg.




Ez itt fenn talán a Corvette jövője volt, alább viszont a márka jelenének csúcsáról olvashatsz:











