Péntek délután 13.30-kor a szomszédban, még pontosabban a spielbergi Red Bull Ringen napos, enyhe időben – 23 Celsius-fokos levegő-, 40 fokos aszfalthőmérséklet – mellett kezdődött a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság 11. fordulója, az Osztrák Nagydíj első szabadedzése.

A bokszutcai lámpa zöldre váltásakor elsőként 4,3 km-es aszfaltcsíkra elsőként Lewis Hamilton gurult ki az aerodinamikai szenzorokkal ellátott Ferrarival, de mögötte a mclarenes Oscar Piastri autóján is hasonló „felépítmény” díszelgett – számos csapat vitt fejlesztési csomagot Ausztriába.

A címvédő Max Verstappennek a fejlesztések mellett újdonságot jelentett, hogy állandó partnere, versenymérnöke, Gianpiero Lambiase helyett ezúttal Simon Rennie beszélt hozzá a csapatrádión – egyelőre nem tudni, végleges váltásról van szó, vagy mindössze mostanra szól a csere.

A Ferrarinál Charles Leclerc, a McLarennél Lando Norris kispadozott, helyettük egy-egy ifjonc, a svéd Dino Beganovic, valamint a Forma-2-es éllovas, az ír Alex Dunne ült az autóba.

Az első etapokra vegyesen a kemény és a közepes keverékű Pirellik kerültek az autókra.

10 perc után a kanadai futamgyőztes, George Russell volt a leggyorsabb a kemény gumikon, később csapattársa, az érettségit frissen letudó Kimi Antonelli ért fel mögé kéttizedes hátránnyal.

25 perc után kerültek elő az első lágy keverékű abroncsok, épp a Mercedes versenyzői kezdték meg az időmérős szimulációkat. Russell visszavette az első pozíciót a williamses Carlos Sainztól, Antonelli kicsit hibázott a gyors körén, csak a 3. időt hozta.

Félidő után már mások is a lágyakra váltottak, Fernando Alonso a gyors köre előtt megpördült az utolsó kanyarban – szerencséje volt, hogy elkerülte a gumifalat, vagy épp pontosan mérte fel, hogy tartva az irányt abban kötne ki, így inkább engedett.

Első gyors körével a bajnoki éllovas Piastri Russell mögé ért fel, de nem sokkal később Verstappen 5 századdal gyorsabb volt nála, igaz, Russell-lel ő sem bírt.

Villantott a McLaren ifjonca: Dunne Piastritól szűk egytizeddel elmaradva ugrott fel a 4. helyre.

Az utolsó tizenpár percben a túlnyomó többség visszaváltott a keményebb gumikra, míg Hamilton csak ekkor futott neki a gyors köreinek. Russell ugyanekkor esőcseppeket jelentett a rádión – az ég is egyre felhősebb volt, az aszfalt is hűlt néhány fokot. Hamilton a 9. időt tudta hozni.

A végső etapok már nem hoztak érdemi változást, az edzés végül a szokásoknak megfelelően rajtszimulációkkal zárult.

Az Osztrák Nagydíj hétvégéje pénteken 17 órakor folytatódik a második edzéssel, szombaton 12.30-kor jön az utolsó gyakorlás, majd 16 órakor az időmérő. A nagydíj vasárnap 15 órakor rajtol majd.

F1: Élen a Mercedes, mérnökcsere Verstappennél 3