A korábbinál mintegy 45 százalékkal nagyobb kapacitású, új generációs akkumulátorokkal felszerelkezve érkeznek az új Audi Q5 széria legtakarékosabb tagjai: az Audi Q5 e-hybrid quattrók.




A 220 és 270 kW (299 és 367 LE) csúcsteljesítménnyel választható, SUV és Sportback kivitelben egyaránt rendelkezésre álló plug-in hibridek végsebessége minden esetben 250 km/óra.
A 367 lóerős érték egyébként ismerősen hangozhat: pont ugyanennyire képes az Audi SQ5 háromliteres V6-os turbómotorja.
A gyengébb variáns 6,2, az erősebb 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A kétliteres benzinmotor csúcsteljesítménye 185 kW, azaz 252 lóerő.
A bruttó 25,9, nettó 20,7 kWh kapacitású akkumulátorban egymás fölött, két szinten helyezkednek el a cellák. Az akkucsomag váltóáramról a korábbi 7,4 helyett 11 kW-tal tölthető, ez legfeljebb 2,5 órát vesz igénybe.
A regeneratív fékrendszer jobb hatásfokkal működik, mint korábban, a visszatöltés maximális teljesítménye 88 kW; a fékezések 90%-t képes tisztán villanymotorjaival végrehajtani az Audi Q5 e-hybrid quattro.
A nagy kapacitás mellett ez is hozzájárul a tekintélyes hatótávolsághoz: szabványos vegyes üzemben 100, városban akár 113 kilométert mehetünk tisztán elektromos üzemben, feltéve, hogy nem gyorsítunk 140 km/óra fölé.
Ezek az utóbbi adatok nyilvánvalóvá teszik, hogy az Audi Q5 e-hybrid quattro szabványos átlagfogyasztása minimális, ezért is említettük ezt a cikk címében.
Ugyanakkor az Audi sajnálatosan nem tette közzé a hivatalos fogyasztási mérések eredményeit, így pontos számokkal egyelőre nem szolgálhatunk – amint rendelkezésre állnak, azonnal megosztjuk azokat veletek.
A plug-in hibrid Audi Q5 elvileg már júniustól rendelhető Európa-szerte.
Hamarosan jön a Q5 kis testvére, a Q3 – nézd meg, mit lehet róla tudni eddig:
Ha videón is megnéznéd, milyen a plug-in hibrid Audi, kattints ide!








