A jövőben inkább hibrid modelleket fejleszt, és a korábbi elképzeléseknél kevesebb energiát fordít tisztán elektromos modellek kidolgozására a Honda, mondta mai sajtótájékoztatóján Mibe Tosihiro, az autógyártó vezérigazgatója.




Ezzel összefüggésben az évtized végéig a korábban tervezett 10 billió japán jen (24,76 billió forint) helyett csak 7 billiót fordít a villamosításra és a szoftverfejlesztésre a cég. Ehhez részben kapcsolódó hír, hogy a Honda két évvel elhalasztotta tervezett kanadai villanyautó-gyárának felépítését.
2022 Honda Civic e:HEV és 1999 Honda Insight
„A piac jelenlegi lassulási üteme alapján úgy számoljuk, 2030-ban a tisztán elektromos autók eladásai nem érik majd el azt a 30%-os részesedést, amit korábban megcéloztunk.” – idézte a Reuters hírügynökség a cégvezetőt, aki hozzátette, jelenleg úgy gondolják, legfeljebb minden ötödik eladott Honda (20%) lesz majd tisztán elektromos 2030-ban.
2023 Honda e:Ny1
Ezzel szemben komoly forgalmat prognosztizálnak a hibrideknek: terveik szerint az évtized hátralévő éveiben összesen 2,2-2,3 millió benzin-elektromos modellt értékesíthetnek. A cég 2027 és 2031 között tizenhárom új generációs hibrid modell piacra bocsátását tervezi, valamint kifejleszt egy olyan, új generációs hibrid hajtásláncot, amely nagyobb modellek hajtására is alkalmas lesz. Ezt valamikor a következő öt évben tervezik bemutatni.
Honda 0 Saloon és Honda 0 SUV prototípus 2025
A hosszú távú tervek azonban nem változtak: 2040-re továbbra is kizárólag emissziómentes (akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás) járműveket kíván gyártani és értékesíteni a cég.
Mit tudnak ma a Honda hibridjei? Kattints az alábbi képre, és elolvashatod, milyennek találtuk a hibrid CR-V crossovert:




