Valamikor 2025 utolsó negyedévében lép piacra a Mitsubishi Eclipse Cross, egy alsó-középkategóriás szabadidőjármű. Ez lesz az első tisztán elektromos modell a Mitsubishi palettáján, amióta a márka rövid kihagyás után visszatért Európába – legalábbis nevében, hiszen eddig megismert típusai a saját fejlesztésű Outlander kivételével átcímkézett Renault modellek.




A Colt valójában Clio, az ASX pedig Captur; a korábban beharangozott Grandis pedig ugyanúgy alsó-középkategóriás crossover lesz, mint az Eclipse Cross, épp csak nem elektromos, hanem belső égésű és hibrid hajtásláncokkal.
A most beharangozott Eclipse Cross kétféle akkumulátorral lesz elérhető: először a nagyobb, hosszú hatótávolságú konfiguráció érkezik, majd 2026-tól lesz kapható a kisebb akkus, ezért vélhetően olcsóbb variáns.
.
Mivel a Renault-nak egyetlen tisztán elektromos szabadidőjárműve van az alsó-középkategóriában, nem nagy művészet kitalálni, hogy az Eclipse Cross egy átöltöztetett Renault Scénic E-Tech Electric lesz.
Ez valóban kétféle (60 és 87 kWh kapacitású) akkuval kapható, 170, illetve 220 lóerős motorteljesítménnyel, 280, illetve 300 nyomatéki csúccsal. Egymotoros, elsőkerék-hajtású járműről van szó, amelynek akkumulátora 7,4 kW-os otthoni fali töltődobozról 9 óra 15 perc, illetve 13 óra alatt tölthető fel teljesen; egyenáramról 32, illetve 37 percig tart 10-ről 80%-ra tölteni az akkut. A végsebesség 150, illetve 170 km/óra, álló helyzetből 8,6, illetve 7,9 mp-ig tart elérni a 100 km/óra tempót.
Az eredeti, plug-in hibrid Mitsubishi Eclipse Crossról az alábbi linkre kattintva olvashatsz:



