Ha felmerül a kérdés, milyen az ideális rendőrautó, valószínűleg a legtöbben azt fogják mondani, hogy fürge, gyors, de mégsem túl nagy, ha netalántán arról van szó, hogy a szűkebb utcákkal tűzdelt, sűrű városi forgalomban kell helytállni.
Méretei alapján akár meg is felelhetne a kritériumoknak a Fiat 500, ám éles helyzetben – például autós üldözés esetén – aligha sorolnánk a legalkalmasabb modellek közé. Görögország fővárosában, Athénban a helyi rendőrség mégis tíz darab elektromos 500-ast kapott ajándékba. A felajánláshoz 36 töltőállomás is járt, így amiatt nem kell aggódni, hogy mi lesz, ha lemerül a 42 kWh-s akkupakk.
A képre kattintva galéria nyílik:
A rendőrautóként szolgáló Fiatok elektromos hajtáslánca 118 lóerős, emellett maximálisa 220 Nm-es nyomatékra képes. Álló helyzetből mintegy 9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, ám ha a teljesítmény lenne az elsődleges szempont, a típus Abarth változata lényegesen kézenfekvőbb választás lett volna.
A már említett 42 kWh-s akkumulátorcsomag egy töltéssel papíron – a WLTP-ciklus szerint – 321 kilométerig húzza ki, viszont városi használat mellett akár 460 kilométert is kibír. Ezek az értékek azonban nem teljesen fedik a valóságot, mint arról a Vezess egy korábbi teszt alkalmával is meggyőződött.
A rend kedvéért érdemes megjegyezni azt is, hogy a közelmúltban olyan szinten megcsappant az 500e iránti kereslet, hogy az olasz márkának már a Tesla Cybertruckkal kellett párhuzamot állítania egy tavaly őszi reklámklipjében.
Fotó: Stellantis
A görög rendőrségi flotta egyébként meglehetősen sokszínű, ráadásul nem is a Fiat 500e lesz a leggyengébb láncszem – mutatott rá a Carscoops. Parányibb és kisebb jármű is akad a felhozatalban a Citroën Ami képében, ami 2021 végén jelent meg az országban.
Mindemellett Hyundai i30-at, Kia Sportage-et, Nissan Navarát, Nissan Qashqait, Peugeot 308-at, Seat Leont és Škoda Octaviát is láthatunk egyenruhában. Vaskosabb teljesítménnyel a Cupra Leon VZ és a Hyundai i30 N bír, amik viszonylag friss beszerzés keretében csatlakoztak a rendőrség kötelékébe.
A görög hatóságok azonban még nem panaszkodtak a szolgálati kocsikra, olasz kollégáikkal ellentétben – a nemrégiben kipattant ügyről a Vezess az alábbi cikkében számolt be részletesen:


